Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKristýna Svobodová
1
Poradenský proces Plánování akce
2
Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Volba z alternativních šetření Volba z alternativních šetření Předložení návrhů klientovi Předložení návrhů klientovi Příprava na implementaci řešení Příprava na implementaci řešení Diagnostika X plánování akce → systematické vyhledávání faktů X inovace a tvořivost Diagnostika X plánování akce → systematické vyhledávání faktů X inovace a tvořivost
3
Úloha klienta Důležité aktivnější zapojení klienta než v diagnostické fázi Důležité aktivnější zapojení klienta než v diagnostické fázi Důvody: Důvody: Jedná se o rozsáhlou činnost, klient musí být seznámený s přístupem a souhlasit s ním Jedná se o rozsáhlou činnost, klient musí být seznámený s přístupem a souhlasit s ním Nutná mobilizace schopných lidí v podniku Nutná mobilizace schopných lidí v podniku Možnost zaměstnanců podílet se na projektování a plánování práce Možnost zaměstnanců podílet se na projektování a plánování práce Vytváří se angažovaný přístup nutný k implementaci Vytváří se angažovaný přístup nutný k implementaci Možnost získání nových vědomostí zákazníkem Možnost získání nových vědomostí zákazníkem
4
Orientace přípustných řešení
5
Zdroje zkušeností Předešlé zakázky Předešlé zakázky Poradcovy záznamy a dokumentace o organizaci Poradcovy záznamy a dokumentace o organizaci Odborná literatura Odborná literatura Kolegové Kolegové Zaměstnanci zadavatelské organizace Zaměstnanci zadavatelské organizace
6
Tvůrčí myšlení Vzájemné propojení věcí a myšlenek dříve navzájem nesouvisejících Vzájemné propojení věcí a myšlenek dříve navzájem nesouvisejících Fáze tvůrčího myšlení: Fáze tvůrčího myšlení: Příprava Příprava Úsilí Úsilí Inkubace Inkubace Proniknutí do podstaty Proniknutí do podstaty Vyhodnocení Vyhodnocení
7
Techniky tvůrčího myšlení Brainstorming Brainstorming Synektika Synektika Soupis atributů Soupis atributů Nucené vztahy Nucené vztahy Morfologická analýza Morfologická analýza Laterální myšlení Laterální myšlení Seznamy Seznamy
8
Překážky tvůrčího myšlení dobrovolné – úcta k autoritě dobrovolné – úcta k autoritě přesvědčení existence jedné správné odpovědi přesvědčení existence jedné správné odpovědi konformita konformita poskytnutí očekávané odpovědi poskytnutí očekávané odpovědi nedostatek úsilí pochybovat o evidentním nedostatek úsilí pochybovat o evidentním unáhlené hodnocení unáhlené hodnocení obavy ze zesměšnění obavy ze zesměšnění
9
Vypracování a hodnocení alternativ problém – existence dvou alternativ → fázovaný přístup problém – existence dvou alternativ → fázovaný přístup jedná se o klasický rozhodovací problém jedná se o klasický rozhodovací problém volba kritérií volba kritérií úplnost úplnost operacionalita operacionalita měřitelnost měřitelnost neredundance neredundance a minimálnírozsahu a minimálnírozsahu
10
Rozhodovací problém V1V2 K1H11H12 K2H21H22 K3H31H32 všechny varianty odpovídají minimálním hodnotám kritérií všechny varianty odpovídají minimálním hodnotám kritérií je možné ohodnotit kritéria vahami je možné ohodnotit kritéria vahami
11
Předložení návrhu akce klientovi kombinace písemné a ústní prezentace kombinace písemné a ústní prezentace nezahltit klienta nezahltit klienta objasnit rizika objasnit rizika objasnit podmínky, které musí klient vytvořit a udržet objasnit podmínky, které musí klient vytvořit a udržet nejen co, ale jak implementovat nejen co, ale jak implementovat
12
Zde může úloha poradce skončit
13
Děkuji za pozornost
15
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu formulování strategie formulování strategie marketing na úrovni činností marketing na úrovni činností marketingový průzkum marketingový průzkum
16
Poradce a marketingová strategie strategická rozhodnutí v marketingu mají dopad na další funkce jako výroba, vývoj nových výrobků nebo finanční řízení strategická rozhodnutí v marketingu mají dopad na další funkce jako výroba, vývoj nových výrobků nebo finanční řízení klasifikace klientovy orientace k trhu: klasifikace klientovy orientace k trhu: orientace na výrobek orientace na výrobek orientace na výrobu orientace na výrobu orientace na trh orientace na trh
17
Analýza marketingové strategie analýza výrobního sortimentu analýza výrobního sortimentu neexistují mezery? neexistují mezery? nevyrábí se něco v příliš malé kapacitě? nevyrábí se něco v příliš malé kapacitě? kvalita zboží a spolehlivost doručení kvalita zboží a spolehlivost doručení tvorba ceny tvorba ceny dojem firmy na veřejnost dojem firmy na veřejnost
18
Marketingové operace volba vhodných komunikačních nástrojů volba vhodných komunikačních nástrojů řízení prodeje řízení prodeje reklama a podpora trhu reklama a podpora trhu distribuční cesty distribuční cesty vývoj nových výrobků vývoj nových výrobků obalová technika obalová technika
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.