Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKlára Hájková
1
Písemná forma zkoušení z klinické biochemie ÚBAP 3.LF UK Laburda M., Čechák P., Hátle K., Nováková H.
2
Výuka klinické biochemie na 3.LF UK 5 výukových bloků během školního roku 5 výukových bloků během školního roku teoretická část teoretická část praktická část praktická část kasuistika kasuistika Podmínka udělení zápočtu Podmínka udělení zápočtu –absolvování 80% výuky (tj. 4 bloky z 5) –splnění podmínek zápočtového test u
3
Formy zkoušení z klinické biochemie Testy retenčního minima - tzv. repetitorium Testy retenčního minima - tzv. repetitorium Závěrečný test z klinické biochemie Závěrečný test z klinické biochemie
4
Testy retenčního minima Opakování obecných znalostí lékařské chemie a biochemie významných pro klinicko – biochemickou praxi Opakování obecných znalostí lékařské chemie a biochemie významných pro klinicko – biochemickou praxi Neklasifikovaná součást praktické části každého výukového bloku Neklasifikovaná součást praktické části každého výukového bloku 10 otázek na každý blok 10 otázek na každý blok Sdělení výsledků testu a správného řešení Sdělení výsledků testu a správného řešení Možnost diskuse se studenty Možnost diskuse se studenty
5
Závěrečný test z klinické biochemie Vybrané otázky z testů retenčního minima a zejména z klinické biochemie Vybrané otázky z testů retenčního minima a zejména z klinické biochemie Celkem 50 otázek (po 10 z každého tematického bloku) Celkem 50 otázek (po 10 z každého tematického bloku) Kriterium pro udělení zápočtu - 37 správně zodpovězených otázek (74%) zápočtového testu Kriterium pro udělení zápočtu - 37 správně zodpovězených otázek (74%) zápočtového testu
6
Závěrečný test z klinické biochemie II. Termíny testů jsou vypisovány během řádného zkouškového období i během prázdnin Termíny testů jsou vypisovány během řádného zkouškového období i během prázdnin Studenti mají 3 možné pokusy ke splnění zápočtového testu Studenti mají 3 možné pokusy ke splnění zápočtového testu Nejbližší možný termín opakování testu v případě neúspěchu je 14 dní Nejbližší možný termín opakování testu v případě neúspěchu je 14 dní
7
Formy provedení písemných testů Multiple choice Multiple choice
8
Multiple choice Dosud používaný způsob testování na ÚBAP 3.LF UK
9
Hodnocení použitých testů Testy retenčního minima – pouze jako doklad o presenci a ad informandum pro studenta Testy retenčního minima – pouze jako doklad o presenci a ad informandum pro studenta Závěrečný test z klinické biochemie – podmínka absolvování kursu - klasifikován prospěl / neprospěl Závěrečný test z klinické biochemie – podmínka absolvování kursu - klasifikován prospěl / neprospěl
10
Hodnocení testů retenčního minima V 5. ročníku školního roku 2007/08 zapsáno celkem 148 studentů (studujících v českém a anglickém jazyce) V 5. ročníku školního roku 2007/08 zapsáno celkem 148 studentů (studujících v českém a anglickém jazyce) V průměru studenti zodpověděli správně 67% ze všech položených otázek /1 studenta V průměru studenti zodpověděli správně 67% ze všech položených otázek /1 studenta V prvních čtyřech blocích byla 7-14% absence, zatímco v 5. bloku až 50% V prvních čtyřech blocích byla 7-14% absence, zatímco v 5. bloku až 50% (absence na výuce povolená vedením 3. LF UK je 20%, t.j. jeden blok výuky klinické biochemie)
11
Hodnocení závěrečného testu z klinické biochemie (I.) První test („předtermín”) - z 37 studentů uspělo 23 (tj. 62%)
12
Hodnocení závěrečného testu z klinické biochemie (II.) Druhý test („řádný termín”) - z 52 studentů uspělo 8 (tj. 15%)
13
Hodnocení závěrečného testu z klinické biochemie (III.) Třetí test - z 52 studentů uspělo 35 (tj. 67%)
14
Hodnocení závěrečného testu z klinické biochemie (IV.) Čtvrtý test - z 20 studentů uspělo 16 (tj. 80%)
15
Hodnocení závěrečného testu z klinické biochemie (V.) Pátý test - ze 17 studentů uspělo 17 (tj. 100%)
16
Hodnocení závěrečného testu z klinické biochemie (VI.) Šestý test - ze 17 studentů uspělo 8 (tj. 47%)
17
Hodnocení závěrečného testu z klinické biochemie (VII.) Z hlediska hodnocení znalostí studentů pokládáme za optimální otázky, které správně zodpovědělo alespoň 50% studentů Z hlediska hodnocení znalostí studentů pokládáme za optimální otázky, které správně zodpovědělo alespoň 50% studentů Nejmenší počet správně zodpovězených otázek z posledních 10 zápočtového testu - způsoben vysokou absencí v posledním bloku výuky ?!? Nejmenší počet správně zodpovězených otázek z posledních 10 zápočtového testu - způsoben vysokou absencí v posledním bloku výuky ?!?
18
Úskalí písemné formy zkoušení Různá míra vyvážení obtížnosti otázek Různá míra vyvážení obtížnosti otázek Možnost odhadu správné odpovědi Možnost odhadu správné odpovědi Možnost nejednoznačné formulace otázek Možnost nejednoznačné formulace otázek (lékařská chemie a biochemie X klinická biochemie) (lékařská chemie a biochemie X klinická biochemie) Velké množství učebních zdrojů (učebnice, odborné časopisy, rešerše, přednášky, odborné konference apod., webové stránky) Velké množství učebních zdrojů (učebnice, odborné časopisy, rešerše, přednášky, odborné konference apod., webové stránky)
19
Závěr Výsledky hodnocení závěrečných testů za školní rok 2007 / 2008 jsou průběžně zveřejňovány studentům a na základě podkladů dále zpracovávány Výsledky hodnocení závěrečných testů za školní rok 2007 / 2008 jsou průběžně zveřejňovány studentům a na základě podkladů dále zpracovávány
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.