Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMarta Kadlecová
1
Monitoring médií Přednáška 5 26. 11. 2014 od 12:15 do 13:45 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
2
P roč sledovat média? 1.Vidět sebe sama a „svůj“ trh očima veřejnosti, odhadnout další vývoj veřejného mínění 2.Podklad pro zpětnou vazbu 3.Tvorba strategií, řízení komunikace 4.Poznání médií a jejich vývoje 5.Měření účinnosti vlastní práce 6.Reakce na média – navázání kontaktů 2.2. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
3
Příklad běžné reportáže
4
Odhad vývoje veřejného mínění Projev názorů skupiny v konkrétní věci; Připomeňme si: Veřejné mínění - produkt veřejné komunikace, (obsahu, formy a kvantity), propagandy a manipulace, mýtů, není souhrnem osobních názorů jednotlivců, je samostatnou, novou kvalitou. Nositelem veřejného mínění jsou média, jež ale veřejné mínění rovněž ovlivňují. Veřejné mínění je nestálé, různorodé, často obsahuje prvky předsudků, xenofobie a emocí. Veřejné mínění ovlivňují, viditelní i neviditelní opinion leaders, ale též konformismus. Rozdíl mezi míněním veřejným a zveřejněným: –Medializace – různé reakce –O čem se píše, o tom se mluví 4.4. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
5
Hodnocení PR aktivit 1.Výstupu (zásah cílových médií, ekvivalent reklamního prostoru, porovnání s konkurencí, hodnocení PR akcí) Levné, ale vhodné jen omezeně, měření přibližné 2.Změny názorů (průzkumy, pre- a post-testy, monitoring) Drahé a časově náročné, spolehlivé, inspirativní 3.Změny chování (návštěvnost webu, telefonních linek, vývoj prodeje) Postihuje konečný cíl, ale těžko oddělitelný je vliv PR od ostatních faktorů 5.5. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
6
Monitoring médií Průběžný: –klíčová slova, rozsah –Zaměřený na relevantní trh, organizaci, osoby Cílený: –Událost, subjekt –Časový úsek Všeobecný: –Politický přehled –Ekonomický přehled –Specifické okruhy 6.6. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
7
Produkty mediálního monitoringu 1.Typy výstupů: – Denní (týdenní, ad hoc) přehled tisku – Mediální analýza: vyhodnocovat pozici organizace a jejího okolí – Mediální audit: Koncentrovaný na určitý subjekt v určitém časovém období – Mediální screening: monotématická analýza z veřejných i neveřejných zdrojů 2.Cíl: odhad veřejného mínění, hybných argumentů, opinion-makerů => další postup 7.7. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
8
Děkujeme, že kouříte Vliv na veřejné mínění lze naplánovat i změřit Your picture here Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
10
Mediální analýza - postup 1.Selekce relevantních výstupů – Tématická – Žánrová – Dle médií – Ostatní (časová, personální, regionální, zdroje) 2.Hodnocení výstupů – Kvantitativní – Kvalitativní (pozitivní, negativní, neutrální) 3.Shrnutí 10. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
11
Mediální audit Koncentrovaný na určitý subjekt v určitém časovém období za účelem hodnocení a plánu Informuje o frekvenci, okruhu médií, kvalitě vystupování, definuje silné a slabé stránky, mediální pozici Obsahuje – údaje o zvolené metodice, rozsahu a hloubce –Kvantifikace –Výsledky anket, výzkumů veřejného mínění –Poznatky o image, reputaci, mediálním obrazu 11. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
12
Mediální screening Monotématická analýza z veřejných zdrojů Mediální archiv Veřejně dostupné rejstříky (nemovitosti, OR, ČSÚ) Screening sociálních sítí Vlastní zdroje Cíle: odhalit skryté vazby a možná propojení, minulost Využití: v médiích, v šedém PR, v HR 12. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
13
Pár dobrých rad Pozor na účelové manipulace: množství není směrodatné, rozdíl mezi pozitivním a negativním, další významné faktory: Kde to bylo zveřejněno, Kdo k tomu zaujal stanovisko, Jaký dopad měly obdobné informace, Co se děje kolem Nepropadejte euforii, ani panice, media pracují každý den, tedy i zítra Nesledujte jen to, co bylo, ale také to, co bude Reputace a image - Dlouho se pěstuje, rychle se ztrácí, Silná reputace pomáhá přebrodit nesnáze 13. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
14
Děkujeme, že kouříte Nick Nylor v televizní besedě (2:40) Your picture here Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.