Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
práva spotřebitele
2
Práva kupujícícho i při nákupu zboží v obchodě, uzavírají vlastně jakýsi druh kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím proto i zde platí určitá práva kupujícího (spotřebitele)
3
Práva kupujícícho právo na bezpečnost:
nikdo nesmí prodávat nebo nabízet nebezpečné výrobky potraviny musejí být skladovány dle stanovených hygienických předpisů právo na informace o výrobku: jaké jsou vlastnosti výrobku jak výrobek používat a udržovat (návod k použití) prodávající by měl předvést, jak s výrobkem zacházet řádné označení vlastností výrobku na obalu, u potravin doba spotřeby či minimální trvanlivosti
4
Práva kupujícícho právo na informace o podmínkách reklamace
právo na ochranu spotřebitele v případě smluv sjednaných mimo obchod: (podomní obchod, teleshopping, internetové obchody, zásilkové obchody): lhůta na rozmyšlenou (zboží je možné vrátit bez udání důvodu do 14 dnů)
5
Práva kupujícího aby mohl spotřebitel uplatnit reklamaci nebo lhůtu na rozmyšlenou, nesmí zapomenout uschovat: o potvrzený paragon (pokladní blok) s datem prodeje o potvrzený záruční list záruční list musí obsahovat: typ výrobku výrobní číslo záruční dobu záruční podmínky datum prodeje razítko, podpis, adresu prodejce, IČO
6
Záruční doba doba použitelnosti = spotřebujte do… se uvádí na potravinách, které podléhají rychlé zkáze. Jsou to například mléčné výrobky, ryby, chlazená drůbež, studená kuchyně a po tomto datu se nesmí prodávat. minimální trvanlivost je datum použitelnosti potraviny – neuvádí se na lihovinách, vínu, čerstvém ovoci a zelenině, čerstvém pečivu (podle vyhlášky), výrobky se mohou prodávat i po tomto datu, ale odděleně a zřetelně označeny
7
Záruční doba záruční doba je doba, po kterou lze uplatnit záruku
záruka je odpovědnost prodávajícího za vady, které se projeví po převzetí věci v záruční době
8
Záruční doba délka záruční doby je různá u různého zboží
při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců, u prodeje potravinářského zboží je tato doba 8 dní, u prodeje zvířat 6 týdnů na co se záruka nevztahuje: na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním u věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla cena snížena záruční list je záruka poskytnutá písemnou formou
9
Reklamace reklamace je stížnost kupujícího (zákazníka), že zboží nefunguje tak, jak by mělo reklamaci uplatňujeme u prodejce, u kterého jsme zboží koupili, nebo v servisní opravně, která je pro záruční opravy uvedena v záručním listě (například televizor, lednice)
10
Postup při reklamaci přinést k prodejci pokladní účet (paragon) a záruční list a sdělit důvod reklamace prodejce sepíše písemný záznam o převzetí výrobku k reklamaci, který si přečtěte a podepište po uplynutí 30 dnů si přijďte pro opravené zboží a žádejte písemné potvrzení o provedení opravy a délce trvání, o tuto dobu se prodlužuje zákonná záruka vyskytne-li se vada u zboží opětovaně (po 2 opravách), nebo není vada odstraněna do 30 dnů, máte právo na výměnu či vrácení peněz nejste-li spokojeni s vyřízením reklamace, můžete se obrátit na vedení firmy, nebo Českou obchodní inspekci (ČOI), nebo Sdružení obrany spotřebitele (SOS)
11
Postup při reklamaci
12
Děkuji za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.