Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMiloš Procházka
1
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/07.0047 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
2
Úprava kurikula studijního programu Všeobecné lékařství
3
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Dílčí cíle lze definovat následovně: – vertikální a horizontální integrace výuky, – zkvalitnění praktické výuky studentů.
4
Vertikální a horizontální integrace výuky Tématická integrace – výuka adekvátních témat teoretických a preklinických oborů v rámci výuky oborů klinických (a naopak) Předmětová integrace – využití stávajících výukových předmětů a jejich aktivní propojení Synergická integrace – tvorba nových výukových předmětů splňujících požadavek integrované výuky, výuka těchto nových předmětů je realizována multidisciplinárním přístupem ke konkrétnímu tématu s cílem zajistit porozumění studentů danému tématu jako celku a současně zabezpečit, aby studenti získali tento způsob myšlení, který je pro současnou medicínu zcela zásadní Inovace praktické výuky – cílem je realizovat výuku tak, aby od I. ročníku studia se studentům přiblížila praktická medicína – nedílnou součástí inovace výuky je změna obsahu praktické výuky a její důsledné zaměření na výuku komunikativních schopností
5
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství, reg. č. CZ.1.07/2.2.00/07.0047. Partnerem projektu je Fakultní nemocnice Olomouc jako největší poskytovatel zdravotnické péče v olomouckém kraji.
6
Změny praxí v programu Všeobecné lékařství První ročník – nový předmět „Etické základy komunikace pro odbornou praxi“. Druhý ročník – předmět „Základy ošetřování nemocných“. Třetí ročník – nový předmět „ –„Komunikace s pacientem v praxi “, který bude pokračovat do IV. ročníku. VI. ročník – praktická výuka vnitřního lékařství probíhá částečně ve Vojenské nemocnici Olomouc Změna praxí je nadále otevřená k připomínkám a návrhům
7
Změna v přístupu k volitelným a doplňujícím předmětům
8
Volitelné předměty (kategorie B) minimálně 6 hodiny výuky rozsah kreditů 2 – 4 rozsah kreditů je podmíněn počtem hodin a mírou integrace výuky
9
Doplňující předměty (kategorie C) minimálně 4 hodiny výuky rozsah kreditů 1 – 3 – 4-8 hod výuky, 1 kredit – 9-14 hodin výuky, 2 kredity – 15 a více hodin výuky, 3 kredity
10
Kreditové rozložení Studenti 1-4. ročníku – předměty kat. A. - 328 kreditů – předměty kat. B (B1+B2) -16 kreditů (4+12) – předměty kat. C – 16 kreditů Studenti 5-6. ročníku – předměty kat. A. - 328 kreditů – předměty kat. B - 8 kreditů – předměty kat. C – 24 kreditů
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.