Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
identifikačního registru UIR-ADR
Nová verze územně identifikačního registru UIR-ADR Ministerstvo práce a sociálních věcí Mgr. Karel Lux ved. odd. koncepce informatiky Konference ISSS 2003 Hradec Králové - ALDIS Činnost MPSV v oblasti sociální ochrany má svoje střediska v okresech a obcích, v budoucnu i v krajích. Informační systémy, které podporují jednotlivé činnosti jsou proto rozmístěny po celé republice. Součinnost jednotlivých center v rámci jedné činnosti je nezbytná. Ve většině případů se řeší přenosem informací v souborech a novým načtením v jiném místě. Informační systém SSP je budován již na rozsáhlé datové síti. Tento princip umožňuje přímý, ale řízený přístup k datům v jiném centru, sdílení dat přesným určením zodpovědnosti z správnost dat. Další systémy mají stejnou potřebu. Jedná se například o systém sociální a právní ochrany dětí, o systém sociálních služeb, o systém posudkové služby, systém správy služeb zaměstnanosti (úřady práce). Navíc se ukazuje nutnost spolupráce jednotlivých informačních systémů mezi sebou. Rozsáhlá datová síť zjednodušuje i sběr informací pro zveřejňování a poskytování informací občanům o údajích, které jsou o nich vedeny v databázích MPSV. Připojení všech IS do rozsáhlé datové sítě by umožnilo lepší využití informačních kiosků.
2
identifikačního registru UIR-ADR
Nová verze územně identifikačního registru UIR-ADR Většina IS zajišťujících činnost veřejné správy potřebuje mít k dispozici přesný a aktuální seznam existujících adres: - adresa občana v evidenci obyvatel - zápis ekonomického subjektu do obchodního rejstříku - výběr daní od fyzických i právnických osob - výplata sociálních dávek - adresy nemovitostí, atd. Řada orgánů veřejné správy i velkých organizací využívá UIR-ADR, který kromě adres poskytuje celou řadu dalších informací. UIR-ADR se předpokládá využít i jako jeden ze základních zdrojů budoucího základního registru územní identifikace. Činnost MPSV v oblasti sociální ochrany má svoje střediska v okresech a obcích, v budoucnu i v krajích. Informační systémy, které podporují jednotlivé činnosti jsou proto rozmístěny po celé republice. Součinnost jednotlivých center v rámci jedné činnosti je nezbytná. Ve většině případů se řeší přenosem informací v souborech a novým načtením v jiném místě. Informační systém SSP je budován již na rozsáhlé datové síti. Tento princip umožňuje přímý, ale řízený přístup k datům v jiném centru, sdílení dat přesným určením zodpovědnosti z správnost dat. Další systémy mají stejnou potřebu. Jedná se například o systém sociální a právní ochrany dětí, o systém sociálních služeb, o systém posudkové služby, systém správy služeb zaměstnanosti (úřady práce). Navíc se ukazuje nutnost spolupráce jednotlivých informačních systémů mezi sebou. Rozsáhlá datová síť zjednodušuje i sběr informací pro zveřejňování a poskytování informací občanům o údajích, které jsou o nich vedeny v databázích MPSV. Připojení všech IS do rozsáhlé datové sítě by umožnilo lepší využití informačních kiosků.
3
identifikačního registru UIR-ADR
Nová verze územně identifikačního registru UIR-ADR Registr UIR-ADR je dostupný na internetové adrese V nové struktuře 4.1. je k dispozici i zcela nový webovský prohlížeč. MPSV poskytuje veřejnosti následující služby týkající se registru UIR-ADR (všechny služby jsou zdarma!!!): - prohlížet registr pomocí internetu - udržovat vlastní kopii registru - dotazovat se z vlastní aplikace on-line do registru - zadávat reklamace na správnost dat v registru on-line způsobem. Činnost MPSV v oblasti sociální ochrany má svoje střediska v okresech a obcích, v budoucnu i v krajích. Informační systémy, které podporují jednotlivé činnosti jsou proto rozmístěny po celé republice. Součinnost jednotlivých center v rámci jedné činnosti je nezbytná. Ve většině případů se řeší přenosem informací v souborech a novým načtením v jiném místě. Informační systém SSP je budován již na rozsáhlé datové síti. Tento princip umožňuje přímý, ale řízený přístup k datům v jiném centru, sdílení dat přesným určením zodpovědnosti z správnost dat. Další systémy mají stejnou potřebu. Jedná se například o systém sociální a právní ochrany dětí, o systém sociálních služeb, o systém posudkové služby, systém správy služeb zaměstnanosti (úřady práce). Navíc se ukazuje nutnost spolupráce jednotlivých informačních systémů mezi sebou. Rozsáhlá datová síť zjednodušuje i sběr informací pro zveřejňování a poskytování informací občanům o údajích, které jsou o nich vedeny v databázích MPSV. Připojení všech IS do rozsáhlé datové sítě by umožnilo lepší využití informačních kiosků.
4
UIR-ADR - poskytované služby
INTERNET MPSV UIR-ADR Reklamace Prohlížení P změnové soubory X XML dotazy D Dotazy MSp R Zadávání R Řešení R Dohled Lokální instalace UIRADR L OKdávky (LKM, VKM, MPSV) OKpráce (ÚP, DiP) NRP (MPSV) Telecom Česká pošta · · ·
5
Údržba ulic, objektů, adres a PSČ
Praha IMIP Centrální databáze UIR-ADR ORP MV obec regionální správa ČP GŘ ČP místní pošta obec OkÚ
6
Význam UIR-ADR Hlavní přínosy využívání registru:
přesné porovnání adres na shodnost přesná identifikace adres při výměně dat mezi IS kontrola existence zadané adresy v realitě zjištění chybějících údajů u neúplně zadané adresy automatická aktualizace údajů o adresách
8
Schéma obsažených územních prvků
12
Správní obvod ORP je vymezen správními obvody obcí s pověřeným obecním úřadem.
14
Správní obvod obce s POÚ je vymezen výčtem území obcí, které jej tvoří.
20
možnosti dalšího rozvoje
Registr UIR-ADR - možnosti dalšího rozvoje 1. Vytvoření základních registrů veřejné správy – pro zajištění efektivní územní identifikace bude registr UIR-ADR jeden ze základních výchozích zdrojů. 2. Jednání s ČÚZK – jednoznačné přiřazení adres objektům vedeným v informačním systému katastru nemovitostí (ISKN) a máme zájem na doplnění obsahu UIR-ADR o údaje - definiční parcela objektu - definiční bod stavebního objektu (umožní přiřadit každé adrese geometrické souřadnice a nalézt její umístění vzhledem k vymezeným celkům). Přispěje ke zvýšení efektivnosti práce na řadě orgánů VS a v předstihu před zavedením systému základních registrů by byla připravena kvalitnější datová základna územní identifikace. Činnost MPSV v oblasti sociální ochrany má svoje střediska v okresech a obcích, v budoucnu i v krajích. Informační systémy, které podporují jednotlivé činnosti jsou proto rozmístěny po celé republice. Součinnost jednotlivých center v rámci jedné činnosti je nezbytná. Ve většině případů se řeší přenosem informací v souborech a novým načtením v jiném místě. Informační systém SSP je budován již na rozsáhlé datové síti. Tento princip umožňuje přímý, ale řízený přístup k datům v jiném centru, sdílení dat přesným určením zodpovědnosti z správnost dat. Další systémy mají stejnou potřebu. Jedná se například o systém sociální a právní ochrany dětí, o systém sociálních služeb, o systém posudkové služby, systém správy služeb zaměstnanosti (úřady práce). Navíc se ukazuje nutnost spolupráce jednotlivých informačních systémů mezi sebou. Rozsáhlá datová síť zjednodušuje i sběr informací pro zveřejňování a poskytování informací občanům o údajích, které jsou o nich vedeny v databázích MPSV. Připojení všech IS do rozsáhlé datové sítě by umožnilo lepší využití informačních kiosků.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.