Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilTomáš Beran
1
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
2
Zapojené instituce Univerzita Palackého v Olomouci - Fakulta zdravotnických věd - Lékařská fakulta Fakultní nemocnice Olomouc Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Emanuela Pöttinga, Olomouc Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
3
Cíle projektu Cíl 1 Modernizovat studium praktických dovedností vytvořením Centra praktické výuky FZV a LF Cíl 2 Zefektivnit procvičování praktických dovedností ve Fakultní nemocnici Olomouc posílením participace mentorů a tutorů. Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
4
Cílové skupiny projektu
studenti FZV UP prezenční formy bakalářského studia Všeobecná sestra, Porodní asistentka, Fyzioterapie a Radiologický asistent studenti FZV UP kombinované formy bakalářského studia Všeobecná sestra a Porodní asistentka studenti FZV UP navazujících magisterských programů Fyzioterapie a Specializace ve zdravotnictví, obor Dlouhodobá ošetřovatelská péče u dospělých studenti LF UP programu Všeobecné lékařství Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
5
Dílčí cíle projektu analyzovat současný stav vybavení a chodu učeben praktické výuky FZV a LF vytvořit koncepci modernizace a zefektivnění praktické výuky v učebnách soustředit učebny ve společné pracoviště - Centrum praktické výuky FZV a LF a FN Ol proškolit a zapojit pracovnice odpovědné za chod Centra Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
6
Dílčí cíle projektu proškolit a rozšířit síť mentorů pro praxe studentů zapojit mentory do praktických a státních závěrečných zkoušek prohloubit spolupráci s pedagogy Vyšší zdravotnické školy v Olomouci - posílit roli tutorů )kromě jiného je zapojit do dílčích praktických i závěrečných státních zkoušek) Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
7
Výstupy projektu důslednější nácvik modelových situací v učebnách
odbornější připravenost studentů pro nácvik v klinických podmínkách snížení rizik malpraxe efektivnější využití výukových prostor a nákladů na provoz výuky specializovaných učeben Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
8
Výstupy projektu individuální procvičování studentů mimo přímou výuku
zdokonaleni podmínek pro ověřování znalostí a dovedností studentů v učebnách a v praxi více oborové využití vybraných učeben vytvoření podmínek pro případný nárůst studentů nelékařských zdravotnických oborů FZV Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
9
Výstupy projektu harmonizace standardizovaných postupů péče mezi VŠ a praxí pružnější zapojení absolventů ve zdravotnické praxi posílení angažovanosti studentů v realizaci vzdělávacího procesu Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
10
Klíčové aktivity Vytvoření koncepce Centra praktické výuky FZV, LF a FN Ol zmapování nedostatků dosud realizované praktické výuky v učebnách - nedostatky ve vybavení stávajících učeben tým konzultantů LF UP Zkušenosti ze zahraniční stáže pracovnic Centra - schválení společného Centra praktické výuky Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
11
Klíčové aktivity Modernizace Centra praktické výuky
4 specializované učebny: - porodní asistence, péče o novorozence a neonatologické péče - učebna ošetřovatelské péče o dospělého a dítě - učebna anesteziologie a intenzívní péče - učebna fyzioterapie Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
12
Inovační procesy ve zdravotnictví 1
Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
13
Inovační procesy ve zdravotnictví 1
Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
14
Inovační procesy ve zdravotnictví 1
Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
15
Inovační procesy ve zdravotnictví 1
Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
16
Inovační procesy ve zdravotnictví 1
Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
17
Inovační procesy ve zdravotnictví 1
Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
18
Inovační procesy ve zdravotnictví 1
Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
19
Klíčové aktivity Inovace praktické výuky studentů ve FNO
- červen a září kurz pro mentory a tutory (kredity ČAS a ČKPA) Témata: organizační pokyny k odborné praxi studentů FZV BOZP studijní smlouva - student, tutor a mentor Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
20
kompetence a role mentora, tutora způsob práce se studenty
požadavky na studenty jednotlivých ročníků studia obsah a pojetí ošetřovatelské dokumentace studentů - posouzení stavu potřeb, diagnostický závěr, plánování péče, realizace a vyhodnocení obsah a pojetí dokumentace mentorů o praxi studenta Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
21
Přeji hezké odpoledne Inovační procesy ve zdravotnictví června 2010 Regionální centrum Olomouc
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.