Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJaromír Novák
1
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/01.0063
2
Lomené výrazy - úvod Matematika pro 9. ročník Mgr. Marcela Kubátová
3
Kdy se jedná o lomený výraz? neznámá nebo více neznámých (proměnných) se dostává do jmenovatele zlomku, např.
4
Jmenovatel lomeného výrazu Aby měl lomený výraz smysl, nemůže se jeho jmenovatel rovnat nule. Hledáme tedy čísla, která lze dosadit za proměnnou, hledáme podmínky platnosti (existence).
5
Zjisti, pro které hodnoty nemá smysl výraz:
6
Urči, pro které hodnoty x má daný výraz smysl.
7
Urči, pro které hodnoty má daný výraz smysl. Pokud je ve jmenovateli součin! Součin se rovná nule, jestliže alespoň jeden z činitelů je roven nule!
8
Při určování podmínek existence je někdy nutné rozložit jmenovatele na součin!
9
V lomeném výrazu se může vyskytnout více proměnných!
10
Zdroje: učebnice: RNDr. Jan Houska, CSc. Mgr. Jaroslava Hávová Doc. Ing. Bohuslav Eichler Matematika pro 9.ročník základní školy Aritmetika a algebra Fortuna, 1991
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.