Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLaura Procházková
1
Zjednodušení orientace na portálech veřejné správy Jaroslav Svoboda - Ministerstvo vnitra ČR Iva Zelenková - Ministerstvo informatiky ČR Konference ISSS, 24. – 25. březen 2003, KC Aldis Hradec Králové
2
Veřejná správa jako služba občanům Co občan hledá na webových stránkách veřejné správy na který úřad se má obrátit kde se tento úřad nachází kdy mají úřední hodiny, kdo jeho záležitost vyřizuje co je potřeba mít s sebou (doklady, žádost, fotku, …)
3
Legislativní rámec Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Standard ISVS pro zveřejňování vybraných informací ve veřejné správě způsobem umožňujícím dálkový přístup, uveřejněný veVěstníku ÚVIS č. 7/2001
4
Legislativní rámec Usnesení vlády č. 1259/2002, které stanoví metodiku pro sjednocení analýzy veřejných služeb Usnesení vlády č. 875/2000, které stanoví základní principy jednotného postupu Nařízení vlády č. 364/1999 Sb., kterým se upravuje součinnost orgánů státní správy s obcemi při zajišťování povinností obcí podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
5
Zákon č. 106/1999 (1) Povinně zveřejňované informace (mimo jiné): popis organizační struktury subjektu veřejné správy místo a způsob, jak získat příslušné informace postup, který musí povinný subjekt dodržovat při vyřizování všech žádostí, návrhů i jiných dožádání občanů (2) Povinné subjekty jsou povinny zveřejňovat informace uvedené v odstavci (1) též způsobem umožňujícím dálkový přístup.
6
Standard ISVS č. 7/2001 Povinně zveřejňované informace – tabulka s popisy Osnova popisu postupu - orgánů veřejné správy při řešení životní situace občana Obecná metodická doporučení k zajištění stálé aktuálnosti a správnosti zveřejňovaných informací
7
Povinně zveřejňované informace Příklady (vybráno ze 17 bodů): 3. Popis organizační struktury povinného subjektu 4. Kontaktní poštovní adresa, tel., fax, oficiální e-mail, oficiální e-mail pro elektronický podpis a pro zaručený elektronický podpis, jiné možné spojení 5. Bankovní spojení pro všechny v úvahu připadající platby od veřejnosti 6. Identifikační číslo organizace (IČO) 7. Daňové identifikační číslo (DIČ)
8
Povinně zveřejňované informace č. Uvozovací text, poznámka k zobrazování 1. Oficiální název 2. Důvod a způsob založení 3. Organizační struktura 4. Kontaktní spojení 5. Případné platby můžete poukázat : 6. IČO 7. DIČ 8. Rozpočet v tomto a předchozím roce: 9. Žádosti o informace 10. Příjem žádostí a dalších podání 11. Opravné prostředky 12. Formuláře 13. Návody pro řešení nejrůznějších životních situací 14. Nejdůležitější předpisy 15. Sazebník úhrad za poskytování informací 16. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb. 17. Seznam organizací Povinně zveřejňované informace
9
Osnova popisu postupu – řešení životních situací Příklady (vybráno z 30 bodů): 8. Na kterém úřadu můžete tuto životní situaci řešit 9. Kde, s kým, kdy můžete tuto životní situaci řešit 10. Jaké doklady musíte mít s sebou 11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici 12. Jaké jsou příslušné správní a jiné poplatky 13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
10
Širší legislativní rámec Zákon č. 101/1999 Sb., o ochraně osobních údajů Zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech Zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu Zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech VS Návrh Standardu ISVS 024/01.01 pro popis informačních zdrojů ve veřejné správě (DCMI)
11
Děkujeme za pozornost jsvoboda@mvcr.cz iva.zelenkova@micr.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.