Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autor: Mgr. Dana Forýtková

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autor: Mgr. Dana Forýtková"— Transkript prezentace:

1 Autor: Mgr. Dana Forýtková
TŘÍDNICKÉ HODINY Prezentace vznikla v rámci projektu Aktivně ke vzdělávání, registrační číslo CZ.1.07/1.3.09/ Příjemce: Základní škola, Staré Město, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Forýtková Jedná se o podpůrný vzdělávací pro účastníky kurzu Třídnické hodiny jinak.

2 Role třídního učitele, vedení třídnických hodin
Smysl třídnické práce Způsoby vedení TH Struktura TH Základní metody Specifické použití metod

3 Struktura TH Úvod - aktivita
Řešení třídnických – provozních záležitostí Aktivita zaměřená na (podle konkrétních potřeb třídního učitele) Uzavření hodiny - REFLEXE

4 Základní metody Brainstorming Myšlenkové mapy Diskuse Volné psaní
Myslím ANO x NE Hraní rolí

5 Specifické použití metod
ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ Burza problémů Kouzelný proutek Všiml jsem …… SBĚR NÁPADŮ Brainstorming Kolotoč Části

6 Specifické použití metod
VÝBĚR ŘEŠENÍ Hlasování Škálování Advokáti – diskuse o problémech

7 Typy aktivit pro: Pravidla pro třídu Rozvoj OSV Lovci informací Myslík
Co o sobě vím Kdo jsem Čtyřlístek

8 Typy aktivit pro: C) Práce se vztahy ve třídě
Místo po pravici je volné Listy na zádech Dokreslení obrázku Povídání kresbou Sněhová koule …….

9 Typy aktivit pro: D) S tématem TH Burza problémů Kouzelný proutek
Brainstorming Sběr nápadů na řešení problémů Kolotoč Asociace …….

10 Problémové situace, které mohou vzniknout
Negativní reakce mezi žáky Nutno – přímé a otevřené otázky na dění ve třídě „co se děje?“ „co by bylo možné dělat jinak?“ „jak?“

11 Problémové situace, které mohou vzniknout
B) Žáci odmítají být aktivní Asertivní reakce učitele: „Všimla jsem si, že dnes nereagujete na ….“ „Co se děje?“

12 Problémové situace, které mohou vzniknout
C) Aktivita se nepovede Zpětná po každé aktivitě „Jak jste byli spokojeni s aktivitou, s průběhem?“ „Chcete o něčem v souvislosti s aktivitou hovořit?“ „Co by se mělo změnit, abyste byli spokojeni?“

13 Problémové situace, které mohou vzniknout
D) Rozvleklá reflexe Zájem žáků upadá Nutno krátké, rychlé typy reflexí E) Nepředvídatelná reakce žáků Pláč, hádka Co dělat?

14 Reflexe Barevné papírky Palec nahoře Hodnocení pomocí prstů
Jedním slovem Smajlík Volné psaní Dotazník Burza otázek Interwiew Škálování


Stáhnout ppt "Autor: Mgr. Dana Forýtková"

Podobné prezentace


Reklamy Google