Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Tržní kategorie I. Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY
2
Anotace Předmět: ekonomika Ročník: II. ročník SPŠ Tématický celek: I. pololetí Klíčová slova: nabídka, poptávka Forma: výklad Datum vytvoření:
3
NABÍDKA NABÍDKA Je množství zboží, které výrobci dobrovolně
dodají na trh při určité ceně ( S – supply ) Individuální nabídka – nabídka jednoho výrobce Dílčí nabídka – nabídka jednoho výrobku od různých výrobců Agregátní nabídka – celková nabídka na trhu
4
NABÍDKOVÁ KŘIVKA P cena Qs nabízené množství S nabídka
Nabídková křivka má rostoucí charakter ( zákon rostoucí nabídky ), neboť s rostoucí cenou nabízené množství stoupá.
5
POPTÁVKA POPTÁVKA Je množství zboží, které jsou kupující ochotni
koupit za určitou cenu ( D – demand ) Individuální poptávka – poptávka jednoho kupujícího Dílčí poptávka – poptávka více kupujících po jednom výrobku Agregátní poptávka – celková poptávka
6
POPTÁVKOVÁ KŘIVKA P cena QD poptávané množství D nabídka
Poptávková křivka má klesající charakter ( zákon klesající poptávky ), neboť s rostoucí cenou poptávka klesá.
7
ROVNOVÁHA NA TRHU Graf rovnováhy na trhu P cena Q množství S nabídka
D poptávka E rovnovážný bod PE rovnovážná cena QE rovnovážné množství P E PE QE Q Rovnováha na trhu je situace, kdy všichni nakupující nakoupili a všichni prodávající prodali za cenu, se kterou jsou spokojeni
8
Zdroje JANA PETRŽELOVÁ, Maturitní otázky – Ekonomie, 1.Vydání Praha FRAGMENT, 2008. ISBN Autorský kolektiv OA v Praze 2, Resslova 5, Ekonomie, 33.publikace, vyd. Praha 8: ORFEUS, 1992. ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.