Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS 22.4.2009
2
Řízení izolované křižovatky Lze najít optimální řízení vzhledem ke zvoleným kritériím Problém se vstupními daty využití čítačů vozidel obtížné měření délek front testovány pokročilejší metody (měření pozice a pohybu vozidel) Potřeba „uhádnout budoucnost“ 22.4.2009 2 SW agenti v řízení dopravy
3
Řízení sítě křižovatek Optimální řešení není známo Otázka spolupráce Jaká data posílat, v jakém množství, komu Jak data využít (zelené vlny) Problém synchronizace Jak mají signální cykly navazovat 22.4.2009 3 SW agenti v řízení dopravy
4
Skupiny agentů Dělení podle vnitřku Uvažující (deliberativní) Reaktivní Dělení podle druhu komunikace Bez interakce Sociální Centralizovaní Pomocní agenti (aktivní značení, měření provozu) 22.4.2009SW agenti v řízení dopravy 4
5
Agenti bez interakce Nejjednodušší, obvykle reaktivní Nejsnazší instalace, nevyžadují složitou infrastrukturu Bez přímé schopnosti komunikace Proud vozidel jako komunikační kanál Řízení izolované křižovatky V síti umožňují jen lokální optimalizaci 22.4.2009 5 SW agenti v řízení dopravy
6
LOPE Fuzzy logika pro modifikaci časových plánů Tři varianty Počet projíždějících aut Hustota dopravy a průměrná rychlost Délka front a průměrná rychlost 22.4.2009 6 SW agenti v řízení dopravy
7
HIRA Výběr z pravidel Průměrná rychlost, počty aut před a za křižovatkou Využití volného času ve fázích 22.4.2009 7 SW agenti v řízení dopravy
8
KOSU Pravidlový systém Tři varianty Výběr z několika připravených plánů Prodlužování potřebných fází Změna poměru délek fází Počet projíždějících aut, délka front 22.4.2009 8 SW agenti v řízení dopravy
9
Porovnání 22.4.2009 9 SW agenti v řízení dopravy
10
Sociální agenti Komunikace mezi sousedy (nebo jinak vybranými agenty) Bez využití centrálního uzlu Komunikace s okolními agenty pro hledání globálního optima 22.4.2009 10 SW agenti v řízení dopravy
11
MIZU Navržen hlavně pro řešení dopravních zácep Snaha o synchronizaci signálních fází mezi křižovatkami „Distributed constraint satisfaction“ Stejná délka cyklu Nastavení offsetu a pořadí fází pro synchronizaci plánů Délka fází podle délky front 22.4.2009 11 SW agenti v řízení dopravy
12
MIZU - schéma 22.4.2009 12 SW agenti v řízení dopravy
13
FERR Sledování množství vozidel na vjezdech na křižovatku, vytváří „opinion“ – názor Úprava trvání fází s ohledem na dopravu a názory okolí z předchozí fáze Při výpočtu využívány dlouhodobé charakteristiky dopravy 22.4.2009 13 SW agenti v řízení dopravy
14
FERR - schéma 22.4.2009 14 SW agenti v řízení dopravy
15
Agenti s centrálním bodem Hierarchické systémy Centrální uzly pro hledání globálního optima Znalost topologie řízené sítě Znalost aktuálních dopravních charakteristik v síti 22.4.2009 15 SW agenti v řízení dopravy
16
FRAN Hiearchie lokálních a koordinačních agentů Lokální agenti navrhují signální plán s ohledem na hustotu dopravy Koordinační agenti kontrolují všechny plány a nařizují úpravy Jen s ohledem na stav dopravy, nesnaží se o navazování fází Lokální agent závislý na koordinačním 22.4.2009 16 SW agenti v řízení dopravy
17
FRAN - schéma 22.4.2009 17 SW agenti v řízení dopravy
18
ROOZ Tři typy agentů Řízení křižovatky (ITSA) Koordinace skupiny křižovatek (AA) Sledování pruhu/vozovky (RA) Sledování počtu aut, využití historických dat, schopnost učení se Pravidlový systém pro úpravu časových plánů 22.4.2009 18 SW agenti v řízení dopravy
19
ROOZ - schéma 22.4.2009 19 SW agenti v řízení dopravy
20
Porovnání Jak složitý agent je třeba Hlavně otázka HW pro měření dopravních charakteristik a pro komunikaci Kolik a jaké informace je třeba předávat Jak se projeví spolupráce na výsledné dopravě 22.4.2009 20 SW agenti v řízení dopravy
21
Závěr Dotazy… ? Děkuji za pozornost 22.4.2009 21 SW agenti v řízení dopravy
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.