Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Digitální učební materiál
Autor: Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast: Matematika Tematická oblast: Výpočet povrchů a objemů těles Téma: Stereometrie - procvičování Ročník: 3. Datum vytvoření: únor 2014 Název: VY_32_INOVACE_ MAT Anotace: Žáci si procvičí znalosti získané v tematickém celku Stereometrie. Digitální učební materiál je určen pro žáky učebních oborů. Inovativní je zejména bohatým autorským obrazovým materiálem, který výrazně zvyšuje jeho názornost a usnadňuje porozumění tématu i u slabších žáků a žáků se SPU. Využívání animačních efektů ze sady Office 2010 udržuje pozornost žáků a ilustrační příklady zvyšují jejich aktivitu. Pro zvýšení interaktivity je vhodné použít interaktivní tabuli. Metodický pokyn: Prezentace je primárně určena pro procvičování v hodině, ale díky své názornosti může být využita i k samostudiu a pro distanční formu vzdělávání. Vyžaduje použití multimediálních prostředků – PC, dataprojektoru, popř. interaktivní tabule. Otázky ověřují, jak žáci danou problematiku zvládli, a po vytištění je lze použít i jako samostatný test.
2
Stereometrie Kvíz
3
Vyberte správná tvrzení:
4
Správná řešení: A. Ne B. Ano C. Ne D. Ano E. Ne F. Ano
5
K daným tělesům přiřaďte správnou síť:
Pravidelný čtyřstěn Trojboký hranol Čtyřboký jehlan Pravidelný čtyřboký hranol
6
Dané výroky správně doplňte:
Válec vzniká rotací obdélníku kolem jedné jeho strany. Podstavou pravidelného trojbokého jehlanu je rovnostranný trojúhelník. Přímka je jednoznačně určena dvěma body. Pláštěm kužele je kruhová výseč. Krychle i kvádr mají šest stěn a dvanáct vrcholů.
7
Která kostka odpovídá dané síti?
8
Určete povrch a objem kvádru, jehož síť je zobrazena ve čtvercové síti.
1 cm 1 cm c = 5 cm b = a = 3 cm a = 3 cm
9
Zdroje: Autorem obrázků je autorka výukového materiálu.
CALDA, Emil. Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU. 1. vyd. Praha: Prometheus, 2003, 201 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.