Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIrena Hrušková
1
Základní škola Uničov, Haškova 211 Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/01.0194, realizace 1.3.2009– 28.2.2011 INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Projekt je spolufinancování Evropským sociálním fondem EU a státním rozpočtem ČR Mgr. Svatopluk Vlk
2
Annaberg- Bucholz (N) 4.-6.11.2009 od 11 roku začíná příprava na jeho profesní zaměření až 6 hodin týdně dílny+ ročně týdenní praxe od 13 let spolupráce s UP, testy profesního zaměření žák se učí pro firmu (pracovně právní vztah- plat, dovolená, nemocenská, povinné odvody) profesní sdružení ovlivňují výběr otevíraných oborů v regionu
3
Ledziny (Pl) 4.-6.11.2009 podobné problémy se zájmem žáků o manuální obory přijímání na střední školy (celonárodní testy, internetový portál se střed.školami, automatické přidělení žáků a okamžité výsledky a naplněnost škol) Zaměstnavatelé podporují „své školy“, benefity pro začínající pracovníky Chybí komplexnější program podpory výběru povolání
4
základní škola 6-11 let, college 11-15 odborná škola (učiliště) nebo lycée 15-18let všeobecné -obdoba gymnázií odborné- střední odborné školy velký zájem o všeobecné vzdělání, málo o odborné projekt- zavedení předmětu „volba povolání s dotací 2 hod/týdně a snaha o spolupráci s dalšími profesními partnery Armentieres (Fr) 22.-23.6.2010
5
jednotlivé systémy se liší- problémy jsou podobné celkově malý zájem o manuální práci v průřezu navštívených zemí Německo- více úředně řízený systém Francie- zavádění předmětu volba k povolání Polsko- zajímavý systém přijímacího řízení západní část má menší vzájemnou prostupnost mezi jednotlivými částmi systému Naše poznatky
6
předmět „volba povolání“ testování a pomoc žákům s výběrem vhodné školy vliv rodičů a dalších subjektů na výběr povolání efektivita prostředků vynaložených na vzdělání mladého člověka Srovnání
7
důvodem našeho zapojení do projektu Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel je, že na naší škole mají exkurze do místních podniků dlouhou tradici a naše škola provádí testování profesních předpokladů v projektu jsme viděli možnost rozšířit naši nabídku a podělit se o zkušenosti možnost získat nové informace od dalších škol a materiály pro podporu výchovy k práci Základní škola Uničov, Haškova 211
8
třída/ rok počet žáků z toho gymnáziumSOŠ SOU tech.obory % třída/ rok počet žáků z toho gymnáziumSOŠ SOU tech.obory %dívky 06/07 A 26 18 7/7 14/11 5/0 6 23 06/07 B 27 10 0/0 24/10 3/0 9 33 celkem 53 28 7/7 38/21 8/0 15 28 celkem 53 28 7/7 38/21 8/0 15 28 07-08, A 18 14 3/3 8/6 7/5 5 27 07/08 B 10 1 0/0 5/0 5/1 6 60 07/0828 15 3/3 13/6 12/6 11 39 07/0828 15 3/3 13/6 12/6 11 39 08/09 3017 6/5 14/7 10/5 12 40 08/09 3017 6/5 14/7 10/5 12 40 09-10 147 2/2 7/3 5/2 643 09-10 147 2/2 7/3 5/2 643 Šatny před rekonstrukcí
9
Základní škola Uničov, Haškova 211 Chci tímto poděkovat zpracovatelům tohoto projektu za kvalitní myšlenku využitelnou i v budoucnu. Zkušenosti, které jsme v projektu získali, nápady a zkušenosti sdílené s ostatními považuji za hlavní zdroj posunu naší školy. Metodika a i katalog jsou pro nás zdrojem inspirace při generování nových nápadů a mají vliv i na tvorbu našich dalších projektů. Jmenovitě chci poděkovat paní Ing.Haně Houšťové za aktivitu a odhodlání, se kterými tento projekt organizuje, a Mgr. Heleně Malíkové, která dokáže tu spoustu činností zkoordinovat do časového harmonogramu.
10
Děkuji Vám za pozornost a loučím se pozdravem Mgr. Svatopluk Vlk
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.