Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad."— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad 2012 Ročník/věková kategorie4. ročník OA, EL Vyučovací předmět/klíčová slova Marketing/Psychologické faktory, zákazník, motivace, učení, vnímání, názory, postoje. Anotace Prezentace je zaměřena na uvedení do problematiky psychologických faktorů ovlivňujících spotřební chování a nákupního rozhodování.

2 Marketing Psychologické faktory ovlivňující zákazníka CZ.1.07/1.5.00/34.0025 Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státním rozpočtem České republiky.

3 Spotřební chování ovlivňují: Motivace Vnímání Učení Názory a postoje

4 Motivace Proč se člověk zajímá o nákup? Jaké potřeby chce uspokojit? Potřeby se při určité intenzitě stávají MOTIVEM. Co je to POTŘEBA? = stav nedostatku nebo nadbytku.

5 Motivace Usměrňuje chování a jednání pro dosažení cíle. Vnitřní pohnutky. Vnější pohnutky = STIMULACE.

6 Vnímání Zachycuje to, co probíhá smysly. Subjektivní obraz objektivní reality ve vědomí. Každý člověk podněty a informace přijímá a vysvětluje jiným způsobem.

7 Vnímání Přes subjektivitu vnímání existují určité zákonitosti: barvy tvary velikost materiál symboly Je vhodné využívat těchto zákonitostí při volbě prodejních a propagačních argumentů.

8 Učení Jakou roli hraje zkušenost v jednání člověka? Jak probíhá proces učení? Vliv emocí na proces učení a pamatování. Př.: Zákazník nekoupí znovu výrobek, který ho zklamal. Naopak lze díky učení získat věrného zákazníka.

9 Názory a postoje Na základě získaných zkušeností si člověk vytváří názory a postoje. NÁZOR = založen na rozumových argumentech. POSTOJ = poměrně stálé hodnocení a vztah k danému předmětu.

10 Názory a postoje názor + emoce = postoj Postoj = stav obliby, odporu či lhostejnosti. Postoje se obtížně mění, je třeba přizpůsobit marketingové nástroje těmto postojům. Ne naopak.

11 Zdroje informací Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada, 2004, Dotisk 2007, 2006. ISBN 80-247- 0513-3 Kozel, R., Mynářová, L., Svobodová, H.: Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. Vysekalová, J., Strnad, P., Vydrová, J.: Základy marketingu pro střední školy. Praha: Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-668-9

12 Děkuji za pozornost Ing. Liběna Krchňáková OA Ostrava-Poruba


Stáhnout ppt "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad."

Podobné prezentace


Reklamy Google