Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNaděžda Bártová
1
„Elektronické“ Veřejné zakázky Vladimír Šiška náměstek ministra ředitel sekce ISVS
2
Úvod Na základě zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, Ministerstvo informatiky (bývalý Úřad pro veřejné informační systémy; ÚVIS) koordinuje a vytváří podmínky pro podporu rozvoje elektronického obchodu v České republice. E-procurement ve směrnících EU Trend elektronického zadávání veřejných zakázek Obchodování na e-tržišti Vývoj projektu e-commerce do budoucna Elektronické zadávání veřejných zakázek v připravovaném zákoně
3
E-procurement ve směrnicích EU V rámci EU je zadávání veřejných zakázek upraveno v obecné rovině ustanoveními Smlouvy ES. Smlouva ES neobsahuje žádné konkrétní ustanovení týkající se zadávání veřejných zakázek, upravuje však čtyři základní principy: princip nediskriminace na národním základě, volný pohyb zboží, právo volně se usazovat, svoboda poskytování služeb.
4
Směrnice týkající se veřejných zakázek můžeme rozdělit na dvě základní skupiny : Zadávací směrnice - upravují zadávání veřejných zakázek. Zadávací směrnice sečlení podle předmětu veřejné zakázky. Existují zvláštní směrnice pro služby, dodávky a práce, které souvisejí s vymezením specifik v závislosti na předmětu veřejné zakázky. Přezkumné směrnice - obsahují principy přezkoumání úkonů zadavatele vymezené zadávacími směrnicemi. V případě jejich neexistence by bylo přijetí zadávacích směrnic neúčelné, protože by nebyl zajištěn postup při jejich nedodržování. E-procurement ve směrnicích EU
5
Úprava zadávání veřejných zakázek z pohledu e-commerce Jak již bylo uvedeno výše, v České republice se zadávání veřejných zakázek řídí zákonem č.194/1999 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Zakázky do dvou milionů korun, tzn. zakázky malého rozsahu, lze zadat jedinému dodavateli za cenu v místě obvyklou, přičemž není třeba prokazovat kvalifikační předpoklady dodavatele (§ 49b). Na základě jmenovaného usnesení vlády č. 683/2002 jsou správci kapitol státního rozpočtu povinni uskutečňovat veškeré objednávky a nákupy informačních a komunikačních technologií do 2 mil. Kč bez DPH prostřednictvím elektronického tržiště pro subjekty veřejné správy, čímž se významně zvyšuje efektivnost a zejména transparentnost zadávání veřejných zakázek. Trend elektronického zadávání veřejných zakázek
6
Obchodování na e-tržišti Projekt vychází z principu PPP (Public-Private-Partnership). Ministerstvo informatiky je koordinátor a správce e-tržiště. Provozovatelé e-tržišť jsou z řad komerčních společností, Smlouva o provozování e-tržiště. Aktuální provozovatelé jsou na www.micr.cz. Kopírujeme činnost v privátní sféře – nevymýšlíme vymyšlené Ministerstvo informatiky podporuje rozvoj elektronického obchodu v České republice efektivněji, než kdyby byly poskytovány dotace. Obchodování na e-tržišti
7
Celkem se za rok 2002 uskutečnilo na všech tržištích 1833 obchodů za 92 mil. Kč. Vývoj počtu obchodů (linie) a objem uskutečněných obchodů (sloupce) ukazuje následující graf: Obchodování na e-tržišti
8
Analýza připomínek a námětů z dosavadního provozu e-tržiště. Návrh usnesení vlády, které by mělo projekt o další komodity. Příprava nového zákona o zadávání veřejných zakázek Odstranit překážky v rozvoji e-obchodu ve veřejné správě. Umožnit elektronické obchodní veřejné soutěže. Vývoj projektu e-commerce do budoucna
9
NAŠE CÍLE návrh implementace elektronických nástrojů do zadávacích řízení promítnutí zadávací směrnice EU umožnit realizaci veřejných zakázek elektronickou cestou odstranit bariéry bránící využití elektronických nástrojů u všech druhů zadávacích řízení. Elektronické zadávání veřejných zakázek v připravovaném zákoně
10
Děkuji Vám za pozornost. vladimir.siska@micr.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.