Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem."— Transkript prezentace:

1 Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/01.0063

2 7., 8. a 9. ročník Mgr. Jana Říhová

3  VV přísudková VV přísudková  VV podmětná VV podmětná  VV předmětná VV předmětná  VV přívlastková VV přívlastková  VV doplňková VV doplňková  VV příslovečná VV příslovečná  Pozor Pozor  Graf Graf  Použitá literatura Použitá literatura

4  Otázka:  jaký  nahrazuje jmennou část přísudku věty řídící  Spojovací výrazy:  jaký  kdo  jako Věta: Dobrý kamarád je takový, aby se na něho dalo spolehnout.

5  Otázka:  kdo, co  Spojovací výrazy:  kdo  co  že  aby Věta: Kdo nesouhlasí, ať zvedne ruku.

6  Otázka:  pádové otázky, kromě prvního a pátého pádu  Spojovací výrazy:  kdo  co  kde  kam  že  aby Věta: Říká, že nemůže přijít.

7  Otázka:  jaký  který  čí  Spojovací výrazy:  že  aby  zda  který  jenž  jaký  kdo  co  kde  kam  kdy Věta: Pes, který štěká, nekouše.

8  Otázka:  jak  jaký  Spojovací výrazy:  jak  jaký  kterak Věta: Viděli jsme Blanku, jak přibíhá domů.

9  viz samostatná prezentace

10 Příklady: Radila mu, aby si všechno dobře rozmyslel. Koho co radila => VV předmětná Bylo třeba, aby si všechno dobře rozmyslel. Kdo co bylo třeba => VV podmětná Opakovala svou připomínku, aby si všechno dobře rozmyslel. Jakou připomínku => VV přívlastková Žádal o posunutí termínu, aby si všechno dobře rozmyslel. Proč, za jakým účelem žádal posunutí termínu => VV příslovečná účelová

11 1H2V 1V 2H Viděl, že Petr spadl.Že nepřijde, řekl až dnes. 1H 2H že 2V – předmětná (koho co viděl) že 1V – předmětná (co řekl) 1H 1 2V 1H 2 Dům, který si prohlížel, patřil mezi památky. 1H 1 …. 1H 2 který 2V – přívlastková ( jaký dům)

12 Mgr. Miroslava Horáčková a kol.: Český jazyk pro 7. ročník ZŠ, III. Díl – Přehledy, tabulky, rozbory, cvičení, Alter 1999


Stáhnout ppt "Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem."

Podobné prezentace


Reklamy Google