Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Marketingový mix 7P + 8P Zuzana Bártová Radka Havránková
Hana Javůrková Eliška Perlínová Kateřina Slaninová
2
Základní marketingový mix
Pouze 4P Chybí people – lidé Model 5P – používán hlavně v oblasti služeb
3
People Klíčová role v oblasti služeb Důležité: Školení Osobní prodej
Zákaznické služby
4
5P => 7P: Processes - procesy Physical evidence - vzhled model vytvořil Neil. H. Borde
5
Process Prostředek k dosáhnutí výsledků => marketingové plánovací procesy Procesy, které se spojují dohromady => celkové marketingové procesy Procesy užívané ke kontrole marketingového mixu
6
Příklady Důležité aspekty
7
Physical Evidence Vzhled - materiální část služeb Příklady: balení
internet/ web stránky papírování (jako faktury, vstupenky a průvodky) brožury zařízení budov znaky (na automobilech apod.) uniformy vizitky budovy (prestižní kanceláře, malebné hlavní sídlo) mailbox
8
8P podle Morrisona People zaměstnanci zákazníci kontaktní pracovníci
koncepční pracovníci obsluhující pracovníci podpůrní pracovníci zákazníci
9
Package - sestavování balíků služeb Programování Spolupráce
10
Použitá literatura MORRISON, A.: Marketing pohostinství a cestovního ruchu; Přeložila: Slámová, D; Victoria Publishing 1995. VESELÁ, J.: Marketingový mix konkrétního podniku (BP); Masarykova univerzita Brno, ESF; Brno 2006 KOTLER,P.: Marketing management; Grada Publishing 2000 HES, A., Obchodní nauka, ČZU 2007
11
Děkujeme za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.