Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilZuzana Vaňková
1
Bez čeho to nepůjde? Bez registrů ! Mgr. Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra
2
Proč je třeba vytvořit základní registry ? Praxe dlouhodobě ukazuje, že při výkonu veřejné moci nejsou k dispozici údaje, na které se lze spolehnout. Údaje jsou vedeny duplicitně, mají různé hodnoty (např. adresy fyzických osob jsou často vedeny v evidencích nesprávně). Občané musí údaje, které se k jejich osobě vztahují, opakovaně dokládat
3
Řešením je vytvoření registrů Údaje v základních registrech (tzv. referenční údaje) jsou považovány za přesné, pokud není prokázán opak. Úřady se na ně musí spolehnout a přebírají je do svých agendových informačních systémů. Každý referenční údaj má zákonem stanovené editory, kteří jsou mj. odpovědní za nápravu zjištěných nepřesností v údajích. Pokud dojde ke zpochybnění hodnoty referenčního údaje, má tento údaj pouze informativní povahu.
4
Legislativa „Střechový“ zákon – návrh zákona o základních registrech –25. 3. 2008 rozeslán do vnějšího připomínkového řízení –Zavádí informační systém základních registrů – komunikační vrstva pro základní registry (správcem je z důvodu bezpečnosti nezávislé Kompetenční centrum) osob - ČSÚ Zákony o jednotlivých základních registrech –ZR územní identifikace, adres a nemovitostí (RIUAN) - ČÚZK –ZR obyvatel - MV –ZR osob - ČSÚ –ZR práv a povinností – MV (Zaslání návrhů zákonů do vnějšího připomínkového řízení – 8.8.2008)
5
Problém osobních údajů V základních registrech jsou vedeny osobní údaje – jejich neoprávněné sdílení by mohlo poškodit občany. Zavádí se systém agendových identifikátorů odvozených ze zdrojového identifikátoru (bude využita jednocestná funkce - z agendového identifikátoru nelze zpět odvodit zdrojový identifikátor). Každý úředník má přístup pouze k osobním údajům potřebným pro výkon vlastní agendy.
6
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.