Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004."— Transkript prezentace:

1 Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004

2 Program prezentace Vzdělávání v České pojišťovně Příčiny snižování nákladů na vzdělávání Strategie vzdělávání v situaci redukce rozpočtu na vzdělávání

3 Vzdělávání v období snižování nákladů Případ Česká pojišťovna a.s. - rok 2003 Rozpočet na vzdělávání 2003 snížen o 45 % Snížení počtu lidí v týmu vzdělávání o 2 Plán realizace vzdělávacích akcí: 2000 akcí ( 93 % plánu roku 2002) Plán eLearningu: 3800 uživatelů (zvýšení oproti roku 2002 o 31 %)

4 Příčiny snižování nákladů na vzdělávání „Co vzdělávání oslabuje?“ Nezřetelné výsledky a jejich měřitelnost Dlouhodobý efekt Neschopnost argumentovat důležitost vzdělávání „Nekonkurenceshopnost“ vzdělávání uvnitř firmy

5 Přímý vliv Schvalovači nákladů Nepřímý vliv Konzumenti výsledků „Kdo rozhoduje o výši rozpočtu?“ Příčiny snižování nákladů na vzdělávání TOP management Vedení finančních útvarů Manažeři Zaměstnanci

6 Zvolená strategie 1.Priority vzdělávání orientované na „business“ 2.Tlak na kvalitu 3.Alternativní řešení vzdělávání 4.Marketing a prodej vzdělávání 5.Nákladově přijatelnější zdroje

7 Zvolená strategie 1. Priority vzdělávání orientované na „business“ Identifikace „business“ potřeb Zacílení výsledků vzdělávání Propojení vzdělávání s „business“ výsledky

8 Zvolená strategie 2. Tlak na kvalitu Měření efektů vzdělávacích akcí Konkurenceschopnost produktů Spokojenost zákazníků

9 Zvolená strategie 3. Alternativní řešení vzdělávání Zapojení eLearningu do vzdělávacích řešení Vyšší využití interních zdrojů Úprava tradičních forem vzdělávání

10 Zvolená strategie 4. Marketing a prodej vzdělávání Prezentace vzdělávání manažerům Budování bližší vztahů s manažery Znalost potřeb interních klientů Získávání zpětné vazby

11 Zvolená strategie 5. Nákladově přijatelnější zdroje Výběr externích dodavatelů s důrazem na kvalitu a cenu Rozsah externě dodávaných služeb Interní lektoři e-kurzy

12 Vzdělávání v období snižování nákladů Případ Česká pojišťovna a.s. – rok 2004 Realizace vzdělávacích akcí v roce 2003: splněno na 108 % Plán eLearningu 2003: splněno na 133 % Rozpočet na vzdělávání 2004 zvýšen o 50 % Snížení počtu lidí v týmu vzdělávání v roce 2004 o 1

13 Závěr Investice = náklady + efekty


Stáhnout ppt "Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004."

Podobné prezentace


Reklamy Google