Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PROČ DĚTI ZLOBÍ A NEUČÍ SE?
Kája Černá
2
nemá žádný respekt před staršími lidmi a žvaní, místo aby pracovala,…“
„Dnešní mládež miluje luxus, chová se nemožně, neuznává autoritu, nemá žádný respekt před staršími lidmi a žvaní, místo aby pracovala,…“ SOKRATES – před více než 2000 lety
3
MOZEK Mozkový kmen: Je nejstarší částí našeho mozku. Zajišťuje přežití. Nepřemýšlí, neučí se. Limbický systém: Je centrem emocí. Posuzuje závažnost podnětů a podle toho je směřuje na patřičná místa v mozku. Hypocalamus – pozná, co to je. Amygdala – připojí pocit. LS často zachraňuje, i když to není potřeba. Mozková kůra: Z hlediska učení je to nejdůležitější oblast. Je mnohem pomalejší.
5
VYHODNOCUJE SITUACI - PODNĚT
LIMBICKÝ SYSTÉM VYHODNOCUJE SITUACI - PODNĚT NEBEZPEČÍ OHROŽENÍ (nerozhoduje, zda jde o nebezpečí skutečné nebo domnělé) BEZPEČÍ ČINNOST MÁ SMYSL FYZICKÉ OHROŽENÍ PSYCHICKÉ A SOCIÁLNÍ OHROŽENÍ ČINNOST NEMÁ SMYSL OHROŽENÁ HODNOTA (strach z nezdaru, posmívání,…) OHROŽENÝ VZTAH (nebudou mě mít rádi, nebudou mě chtít, vyloučí mě) MOZEK DÁL NEŘEŠÍ ŠEDÁ KŮRA MOZKOVÁ MOZKOVÝ KMEN PROBÍHÁ PROCES UČENÍ ÚTĚK ÚTOK STRNUTÍ
6
Pocit bezpečí a lásky(základní potřeba)
HLAD PO PODNĚTECH (opravdový důvěrný vztah) HLAD PO ČASE A VÝZNAMU (kdy to začne, jak dlouho to bude pokračovat a kdy to skončí, potřebuji, aby věci měly význam ) HLAD PO HLADECH (teplo, světlo, vylučování, pití, spánek,…)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.