Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."— Transkript prezentace:

1 Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity II/2 – Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Autor Mgr. Radmila Vovková Číslo materiálu VY_22_INOVACE_ANJ_3S2N_VO_27_29 Název Reported Requests, Orders and Advice Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Předmět Anglický jazyk Ročník 3.roč. SŠ, 2.roč. nástavbového studia Tématický celek Gramatika Anotace Výkladová prezentace na 30-40 minut objasní žákům, jak správně reprodukovat něčí žádost, rozkaz nebo radu, seznámí žáky s lexikálními změnami, které se v reprodukované řeči objevují. Součástí je i cvičení, na kterém si teoretické znalosti procvičí. Metodický pokyn Viz předposlední snímek prezentace Klíčová slova Reported, requests, orders, advice Očekávaný výstup Žáci si osvojí gramatické pravidlo pro vyjádření reprodukovaného rozkazu, žádosti nebo rady. Toto pravidlo si procvičí a zautomatizují na praktických cvičeních. Datum vytvoření 18.1.2014

2 Reported Requests, Orders and Advice

3 Reported Requests We usually report requests with ask, want or beg (for a strong request) + infinitive with to/not to. „ Could you open the window?“ They/She asked us to open the window. Peter said to his sister: „Can you lend me this book?“ Peter asked her sister to lend him that book. „Please, please, mum, give us some sweets.“ Children begged their mum to give them some sweets. „Don´t spend so much money,“ said our parents. The parents asked us not to spend so much money.

4 Look, how pronouns, place/time words and tenses are changed. John said to Sue: „Sue, could you help me with my homework?“ John asked Sue to help him with his homework. On Tuesday the vet said: „Come here this evening when you buy a little puppy.“ The vet wanted us to come there that evening when we bought a little puppy.

5 Reported Orders We usually report orders and instructions with tell, order + infinitive with to/not to. „Take these pills three times a day,“ ordered the doctor. The doctor ordered me to take those pills three times a a day. Don´t touch it, it is dangerous,“said the mum to her child. The mum told/ordered her child not to touch it, it was dangerous.

6 Reported Advice We usually report advice with advise, tell, warn or recommend + infinitive with to/not to. You should learn more,“ said the teacher. The teacher advised/recommended/told us to learn more. Daddy said: „You shouldn´t swim across the pond.“ Daddy advised/told/warned us not to swim across the pond.

7 Remember We can´t say: The teacher suggested us to learn more. But The teacher suggested we (that) should learn more. The teacher suggested learning more.

8 Practise! Complete the reported requests, orders, advice and warnings. Use tell, ask, advise, warn or order. a) „Don´t eat in the library.“ The librarian b) „Get out of your car,“ said the policeman to the driver. The policeman c) „Please, prepare your tickets.“ The guide d) „Queue from this side, please.“ The guard e) „It´s the best if you také the first bus that comes.“ She f) „Don´t get close to the crocodiles!“ The sign told us not to eat in the library. ordered the driver to get out of his car. asked us to prepare our tickets. asked/told/ordered us to queue from that side. advised us to take the first bus that came. warned us not to get close to the crocodiles.

9 Practise more IN your books.

10 Metodické pokyny k materiálu 1) Tento digitální učební materiál je zaměřen na osvojení si učiva týkajícího reprodukovaného/nepřímého rozkazu, žádosti nebo rady. 2) Na prvních stranách se žáci seznámí s pravidly pro vyjádření nepřímého rozkazu, žádosti a rady, s gramatickými a lexikálními změnami. 3) Poslední část je zaměřena na procvičení daného materiálu. 4) Metodický pokyn je uveden u cvičení. 5) Cvičení lze využít v papírové podobě nebo s nimi lze pracovat skupinově na interaktivní tabuli

11 Použité zdroje FOLEY, Mark; HALL, Diane. My Grammar Lab: Intermediate. Harlow: Pearson, 2013, ISBN 9781408299159. AUTOR NEUVEDEN. klipart [online]. [cit. 18.1.2014]. Dostupný na WWW: http://office.microsoft.com


Stáhnout ppt "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."

Podobné prezentace


Reklamy Google