Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilElen Matějková
1
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_ Bi 1.01 Charakteristika života Vytvořeno: 15.06.2013 Ověřeno: 06.09.2013 Třída: Ve 1
2
Biologie jako vědní disciplína Vzdělávací oblast:Obecná biologie Předmět:Biologie Ročník:1. ročník Autor:Ing. Sedláček Ladislav Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:základní informace o vzniku života učebnice Klíčová slova:abiogeneze, evoluční teorie Anotace:Materiál je určen pro výuku v odborném předmětu biologie.
3
Charakteristika života Vznik života
4
Charakteristika života Vznik života – Život vznikl z neživé přírody samooplozením tzv. abiogeneze – Aristoteles - starověk Evoluční teorie – život vznikl postupným vývojem, a ti co se přizpůsobili, tak přežili a předali své geny na potomstvo
5
Inteligentní design - revoluce proti Darwinově evoluční teorii
6
Obecná charakteristika života Látkové složení Vztah k prostředí Rozmnožování Dědičnost a proměnlivost Dráždivost a přizpůsobivost Jedinečnost a nedělitelnost Časová ohraničenost
7
Rozmnožování Vznikají nový jedinci. Rostou – kvantitativní změny. Vyvíjí se - kvalitativní změny.
8
Látkové složení Živá a neživá příroda mají stejný základ. Liší se %zastoupením prvků a složitou stavbou organických látek.
9
Vztah k prostředí Anorganické látky jsou pasivní. Živé organismy potřebují látkový a energetický metabolismus.
10
Dědičnost a proměnlivost Předání genů Měnit se Mutace
11
Dráždivost a přizpůsobivost Živé organismy reagují na podněty.
12
Jedinečnost a nedělitelnost Každý jedinec je neopakovatelné individuum.
13
Časová ohraničenost Trvání pobytu na zemi.
14
Otázky a odpovědi 1.Co je to samooplození? Život vznikl z neživé hmoty, na základě abiogeneze. 2. Vysvětli pojem evoluční neboli Darwinova teorie? Život vznikl postupným vývojem, a ti co se přizpůsobili, tak přežili a předali své geny na potomstvo.
15
Použité zdroje BUMERL, J. a kol.: Biologie 1 – pro SŠ. SPN: Praha 2005, vydání 1., ISBN 80-7235-314-4. http://www.harekrsna.cz/cvs/2007/inteligentni_design_revoluce_proti_ darwinove_evolucni_teoriihttp://www.harekrsna.cz/cvs/2007/inteligentni_design_revoluce_proti_ darwinove_evolucni_teorii Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.