Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilHana Horáková
1
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 07 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Princip slyšení Ročník: Časová dotace:8. 1 h Anotace: – žák si uvědomí, že každá hmotná částice má kinetickou energii – žák na základě obrázku pochopí princip slyšení Datum: Autor: 26. 10. 2012
2
METODICKÝ PŘEHLED Klíčové kompetence:– k učení – čtení s porozuměním, srovnávání informací, schémata Očekávané výstupy:– žák pochopí, že částice předávají kinetickou energii – žák podle obrázku vysvětlí princip slyšení Výukové strategie:– komentovaná prezentace – samostudium, vzájemná konzultace Metodický postup:– prezentace s komentářem – samostudium – diskuze – domácí studium Pomůcky:– počítač s prezentačním software Zdroje:– v práci jsou použity pouze vlastní materiály
3
Zvuk se šíří prostorem jako mechanické vlnění, při kterém si jednotlivé částice předávají kinetickou (pohybovou) energii. Tuto energii má každá hmotná částice, která se pohybuje. …. m – hmotnost částice …. v – rychlost částice …. E k – kinetická energie Zvuk – princip slyšení
4
Princip slyšení Mechanické =>Snímač=>Dekodér vlnění ZVUK UCHOMOZEK Částice narážejí do bubínku a mechanicky ho rozkmitávají. Toto chvění přenášejí ušní kůstky (kladívko, kovadlinka, třmínek) do vestibulárního aparátu, který mění mechanické vlnění na elektrochemické impulsy. Těm rozumí mozek a vyhodnocuje je.
5
Zvuk – princip slyšení Úkol č. 10: Zamysli se nad tím, co může způsobit, že člověk špatně slyší. Zapiš alespoň tři možné příčiny.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.