Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007."— Transkript prezentace:

1 Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007

2 PRAVIDLA PRO KONSTRUKCI DOTAZNÍKU  anonymita  krátkost  návaznost otázek  jasné a jednoznačné otázky  jedna otázka = jedna požadovaná informace  ne sugestivní otázky  jasné, vyčerpávající, vzájemně se vylučující možnosti odpovědí  symetrické možnosti odpovědí  přitažlivost

3 DRUHY OTÁZEK V DOTAZNÍKU I. OTEVŘENÉ respondenti na ně odpovídají svými slovy, zcela volně respondenti na ně odpovídají svými slovy, zcela volně Příklad Příklad Napište, prosím, svůj názor na atmosféru při tutoriálu: Napište, prosím, svůj názor na atmosféru při tutoriálu: ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ………………………………………………………………

4 II.POLOUZAVŘENÉ respondent si může vybrat z nabízených odpovědí, nebo se vyjádřit vlastními slovy, pokud nabízené možnosti neodpovídají jeho situaci Příklad Zakřížkujte, které metody výuky byly v této disciplíně využity:  doslovné čtení textu lektorem  přednáška  přednáška s diskusí  diskuse  problémové metody (případové studie, hraní rolí, apod.)  individuální konzultace studentů s lektorem  jiné … napište jaké …………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………

5 III. UZAVŘENÉ dávají respondentovi k dispozici určitý výčet odpovědí, z nichž si má vybrat a) otázka škálová Atmosféra při tutoriálu byla: přátelská 1 2 3 4 napjatá b) otázka dichotomická Vyhovovala Vám atmosféra při tutoriálu?  ano  ne

6 c) otázka polytomická Jaká byla podle Vás atmosféra při tutoriálu?  velmi přátelská  spíše přátelská  spíše napjatá  velmi napjatá nebo: Atmosféra při tutoriálu byla příjemná.  zcela souhlasím  spíše souhlasím  nevím  spíše nesouhlasím  zcela nesouhlasím

7 nebo: Který výrok podle Vás nejlépe charakterizuje atmosféru při tutoriálu:  atmosféra na tutoriálu byla pravdu příjemná  ačkoliv se tutor snažil, atmosféra nebyla příliš příjemná  ačkoliv se účastníci snažili, atmosféra nebyla příliš příjemná  atmosféra na tutoriálu byla napjatá

8 POČET ÚČASTNÍKŮ TYPVÝUKYTYPEVALUACE DOTAZNÍK 30 + prezenčnídistančnísumativní ROZHOVOR - 30 prezenčníformativnísumativní POZOROVÁNÍ prezenčníformativní NE-TRADIČNÍ TECHNIKY - 30 prezenčníformativníSumativní SROVNÁNÍ EVALUAČNÍCH TECHNIK

9 Tipy pro tvorbu dotazníku I.  Na začátek dotazníku vždy přiložte nebo ústně vysvětlete pokyny (jak vyplňovat, kdy, kam a komu po vyplnění odevzdat, atp.)  Dávejte pozor na gramatické chyby!  Ve všech větách by měla být slovesa  Při oslovení se používá ve slově VÁS malé „v“ (pokud nejde o oslovení jedné konkrétní osoby)

10 Tipy pro tvorbu dotazníku II.  Pečlivě zvažte, zda je vhodné vašim respondentům vykat nebo tykat  Snažte se, aby dotazník byl opravdu anonymní a aby účastníci o tom byli přesvědčeni  V dotazníku neuvádějte zbytečné otázky, ptejte se opravdu jen na to, co potřebujete vědět

11 Tipy pro tvorbu dotazníku III.  U škálových otázek pečlivě zvažte velikost škály (lichá x sudá, počet bodů)  Škála by měla být vyrovnaná - tzn. měla by obsahovat stejný počet kladných i záporných možností odpovědí  Škálu vytvořte tak, aby byla pro respondenty „uživatelsky příjemná“

12 Tipy pro tvorbu dotazníku IV.  Po grafické stránce přizpůsobte dotazník uživatelům (velikost a typ písma, obrázky, atd.)  Vždy si před konečnou úpravou a distribucí dotazník „cvičně“ vytiskněte – na obrazovce vše vypadá jinak než na papíře


Stáhnout ppt "Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007."

Podobné prezentace


Reklamy Google