Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
2
2 Exportní politika České republiky podpora rozvoje moderních oborů otevírání trhů podle oborů globální podpora lokálních firem potřeba od základu změnit systém podpory
3
3 Moderní podpora moderních firem zaměření na obory, ne na země aktivní vyhledávání exportních příležitostí nabídka business intelligence nová proexportní sít
4
4 Více služeb exportérům vytvoření jednotné B2B sítě v zahraničí orientace na potřeby firem specializace na obory, ne země snížení nákladů, zvýšení efektivity
5
Konkurenceschopnost EU a ČR © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
6
2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu 6 Pozice EU na trhu EU ztrácí kvalitativní náskok razantní je zejména nárůst Číny EU už ztratila náskok u výrobků náročných na technologie Náskok v oblasti kvalifikace zaměstnanců Čína zřejmě velmi brzy dožene budoucí konkurenceschopnost závisí jen na inovacích
7
7 Odkud Závislost teritoriální (Německo/ EU) Kam najít vhodný model odhadu budoucí poptávky/foresighting snížení závislosti nové produktové /exportní portfolio
8
8 Strategie – změna myšlení
9
Český export © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
10
10 Základní přehled export vytváří 80 % HDP vloni export vzrostl o 17,7 % na 2,5 bilionu Kč přebytek zahraničního obchodu: 124 mld. Kč obrat zahraničního obchodu: 4,9 bilionu Kč
11
11 Lokální zaměření Podíl EU na exportu: přes 80 % Nárůst exportu mimo EU: 25 %
12
12 NERV o českém exportu Územní omezení aktivního salda obchodní bilance téměř výhradně na na evropsky blízké země ukazuje, že funkční specializaci ČR v rámci světového obchodu lze charakterizovat jako výrobní základnu pro trhy v Evropě a blízkém okolí, přičemž rozsah a charakter této základny je řízen ze zahraničí. Vcelku lze říci, že import dominuje nad exportéry u služeb řazených mezi inovativní a kreativní.
13
Nová orientace proexportní politiky podpora dlouhodobé konkurenceschopnosti ekonomiky podněcování žádoucích strukturálních změn důraz na obory a firmy s vysokým inovačním potenciálem
14
Nová zahraniční síť pro exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
15
2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu 15 Nový přístup OdkudZMĚNAKam Prioritní zeměStruktura Optimalizovaná síť (požadavky klientů, trade intelligence, sektorové příležitosti) Reakce na změnyFlexibilita Proaktivní rozvoj a pružný přesun kapacit Specializace na trhyKompetence Specializace na obory Vstup na trhSlužby Internacionalizace a rozvoj trhu Stávající síťDostupnost Páteřní síť – větší geografický dosah + navýšení kapacit
16
2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu 16 Charakteristika projektu rozšíření B2B sítě v zahraničí navýšení kapacit pro klienty v zahraničí udržitelnost sítě díky samofinancování oborová specializace kvalitní a profesionální služby
17
2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu 17 Struktura nákladů podpory 2011 Agentura Páteřní síť Regionální centrum (HUB) Zahraniční kanceláře Dílčí strategie regionálních center Strategie agentury Strategická mapa Reporting výkonnosti
18
2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu 18 Regionální centrum klíčový prvek sítě kapacita – kompetence – geografická působnost – úroveň služeb flexibilita (působnost + oborová specializace) dílčí strategie RC –> ukazatele výkonnosti ZK1 ZK2 ZK3 Regionální centrum CzechInvest MZV Technologická agentura HK Svazy Další partneři HUB Klienti / Firmy Zakázky Projekty
19
2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu 19 Kde bude síť působit? CT Rusko a SNS CT Skandinávie a Pobaltí CT Jižní Evropa a Středomoří CT Západní Evropa CT Balkánské země CT Skandinávie a Pobaltí CT Jižní Evropa a Středomoří CT Západní Evropa CT Balkánské země CT Severní Amerika CT Latinská Amerika CT Blízký východ CT Indie CT Asie
20
2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu 20 Rozšíření nabídky exportérům víc exportních specialistů v zahraničí - 41 míst rok 2011: 20 míst; rok 2012: 21 míst změna struktury: odhad nákladů: rok 2011: 62 mil. Kč; rok 2012: 77 mil. Kč součástí sítě i zastoupení agentury CzechInvest
21
2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu 21 Centrum sdílených služeb Produkční tým Globálně sdílené služby a funkce Podpůrné procesy Klientské centrum Poradenský tým (projekty) Páteřní síť Globálně sdílené zdroje informace, kompetence, technologie Vlastník (MPO) Analytický tým Poskytování služeb podpory exportu a investic – hlavní procesy KLIENTI PARTNEŘI
22
2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu 22 Vaše dotazy, prosím Ministerstvo průmyslu a obchodu Na Františku 32, Praha 1 www.mpo.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.