Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ 02 ÚLOHA 2 (ČÁST 3) – POZEMNÍ KOMUNIKACE V INTRAVILÁNU
2
ČLENĚNÍ MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ
A rychlostní B sběrné C obslužné D ostatní komunikace - se smíšeným provozem - nepřístupné provozu silničních motorových vozidel
3
PŘÍČNÉ USPOŘÁDÁNÍ DOPRAVNÍHO PROSTORU
Prostor místní komunikace Hlavní dopravní prostor Přidružený prostor
4
SKLADEBNÉ PRVKY jízdní pruh zpevněná krajnice nezpevněná krajnice parkovací a zastavovací pruh / pás tramvajový pás zvýšený / nezvýšený dělící a vodící proužek střední a postranní dělící pás autobusový / trolejbusový pruh pruh pro chodce pruh / pás pro cyklisty
5
POKYNY K VYPRACOVÁNÍ Měřítko řezu: 1:100 vodicí proužek se neprovádí, je-li u zvýšené obruby nouzový nebo zastavovací/parkovací pruh nejbližší komunikace od zdi domu je vždy chodník šířku vodicích proužků lze redukovat na 0,25 m. V odůvodněných případech a ve stísněných poměrech lze vodicí proužky u obrubníku zcela vypustit, bude-li vhodným způsobem navrženo odvodnění zvýšený tramvajový pás lze provádět jen na čtyř (a více) pruhové komunikaci – výjimečně na dvoupruhové, která má po obou stranách nouzový nebo zastavovací pruh (ne parkovací)
6
POKYNY K VYPRACOVÁNÍ podél nezvýšeného tramvajového pásu se v zájmu prostorového oddělení tramvajových tratí od automobilové dopravy mají umísťovat zvýšené tvarovky tramvajový pás zvýšený o max. 7 cm se posuzuje jako nezvýšený, jeho okraje mohou být zešikmeny skoseným obrubníkem tramvajový pás lze také umístit do přidruženého dopravního prostoru
7
PŘÍKLADY
8
PŘÍKLADY
9
TABULKA BEZPEČNOSTNÍCH ODSTUPŮ
10
FOTOGALERIE
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.