Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

6. 11. 2007 Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd6. 11. 2007 Ing. Jiří.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "6. 11. 2007 Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd6. 11. 2007 Ing. Jiří."— Transkript prezentace:

1 6. 11. 2007 Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd6. 11. 2007 Ing. Jiří Žebrák, Ing. Jaroslav Broulík

2 Seminář Těžba a konflikty6. 11. 2007 Besedy a anketa na střední škole Byly vytipovány 3 střední školy a studenti 1. a 2. ročníku (věková kategorie 16-18 let) Věkový průměr 16,8 let Převaha žen Anonymní vyplnění Obchodní akademie a vyšší odborná škola Brno Gymnázium Matiční Ostrava Gymnázium Havířov

3 Seminář Těžba a konflikty6. 11. 2007 Soubor dat z dotazníku Bylo vyhodnoceno všech 166 respondentů Odevzdáno 100% vyplněných dotazníků Odstraněny drobné chyby, vypovídací schopnost výběrového souboru dobrá Odpovědi vyžádány na začátku a po skončení přednášky

4 Seminář Těžba a konflikty6. 11. 2007 Dotazník Obsahuje 7 otázek před a po výkladu o těžbě nerostných surovin a neobnovitelných přírodních zdrojích Možnost výběru odpovědí ze škály : Rozhodně ano-spíše ano-spíše ne- rozhodně ne-nevím U tří otázek škála ano-ne-nevím U tří otázek možnost volné odpovědi

5 Seminář Těžba a konflikty6. 11. 2007 Dotazník Část A 1) Myslíte si, že těžba nerostných surovin se má v dnešní době za každou cenu co nejvíce omezovat? 2) Myslíte si že společenský zájem na získání suroviny je důležitější než zájmy individuálních vlastníků? 3) Myslíte si že těžba nerostných surovin má být výhradně záležitostí soukromých těžařů a stát by neměl těžbu regulovat? 4) Měl-a jsi možnost někdy v minulosti navštívit nějaké hornické muzeum nebo v rámci exkurze nějaký důl-lom? 5) Pracoval v minulosti Váš příbuzný nebo rodinný přítel jako horník? 6) Uveď pořadí 3 druhů nerost.surovin, které se těží nejvíce v ČR. 7) Pracoval v minulosti Váš příbuzný nebo rodinný přítel jako horník? Část B 1) Myslíte si, že těžba nerostných surovin se má v dnešní době za každou cenu co nejvíce omezovat ? 2) Myslíte si že společenský zájem na získání suroviny je důležitější než zájmy individuálních vlastníků? 3) Myslíte si že těžba nerostných surovin má být výhradně záležitostí soukromých těžařů a stát by neměl těžbu regulovat? 4) Chtěl-a by jsi někdy v budoucnu navštívit nějaké hornické muzeum nebo v rámci exkurze nějaký důl-lom? 5) Myslíte si, že informace o využívání neobnovitelných přírodních zdrojů jsou neznámé –zajímavé – poučné? 6) Myslíte si že informace o NPZ by měly být součástí běžné výuky ? 7) Co vás na besedě nejvíce překvapilo? 8) Co na besedě doporučujete zlepšit?

6 Seminář Těžba a konflikty6. 11. 2007 Počty studentů na besedě Počet respondentů Muži Ženy Celkem Brno-2třídy 5 45 49 Ostrava-1tř 15 8 23 Havířov-4tř 50 44 94 Celkem 70 96 166

7 Seminář Těžba a konflikty6. 11. 2007 Počet respondentů ankety

8 Seminář Těžba a konflikty6. 11. 2007

9 Seminář Těžba a konflikty6. 11. 2007

10 Seminář Těžba a konflikty6. 11. 2007

11 Seminář Těžba a konflikty6. 11. 2007 Vyhodnocení znalostí a motivace Na otázky o těžbě v ČR bylo v průměru více jak 90 % správných odpovědí Návštěvu muzea nebo dolu-lomu absolvovalo 65 – 96 % studentů V budoucnu by rádo přišlo znovu více jak 60 % studentů Horníka mezi rodinou má podle regionu 20 až 95 % studentů.

12 Seminář Těžba a konflikty6. 11. 2007 Vyhodnocení informačních zdrojů Převážná část studentů považuje informace na besedě za zajímavé a poučné (cca 62 %) ale i dříve známé. Více jak polovina účastníků ankety je pro doplnění rámcového vzdělávacího programu o informace o NPZ a jejich využití na rozdíl od jednorázových besed a kampaní Studenti hodnotí lépe význam surovin pro dnešní společnost než význam hornictví v naší historii

13 Seminář Těžba a konflikty6. 11. 2007 Doporučení studentů K výkladu použít moderní média Více informací o budoucích trendech Kladení důrazu na varování společnosti Nechat více prostoru pro diskusi Předkládat návrhy řešení a alternativy Doplnit nejlepší řešení ze světa Předložit vyvážené informace pro a proti

14 Seminář Těžba a konflikty6. 11. 2007 Závěry a doporučení z ankety-1 Zájem o OPZ stoupá Znalosti o NPZ na středoškolské úrovni poměrně dobré, převažuje však negativní názor na důsledky těžební činnosti Hlad po objektivních informacích stoupá Možnosti alternativního řešení nejsou vždy prezentovány Chybí moderní způsoby komunikace při pozitivním ovlivňování veřejnosti

15 Seminář Těžba a konflikty6. 11. 2007 Závěry a doporučení z ankety-2 Zlepšit image těžebního průmyslu před veřejností V informačních kampaních využít moderní metody působení při ovlivňování veřejnosti Zpřístupnit dobývací prostory s ukázkou těžby a jejich dopadů Vytvořit trvalé expozice s možností aktivního ovlivňování veřejnosti

16 Seminář Těžba a konflikty6. 11. 2007 Děkujeme za pozornost


Stáhnout ppt "6. 11. 2007 Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd6. 11. 2007 Ing. Jiří."

Podobné prezentace


Reklamy Google