Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová."— Transkript prezentace:

1 KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová

2 Strukturální analýza odvětví Konkurenční strategie je uvedení podniku do vztahu k jeho prostředí. Na podnik jako samotný působí vlivy:  sociální  ekonomické  vnější (mimo odvětví)  apod.

3

4 Proč jsou nové firmy hrozbou? Přinášejí nové kapacity Snaží se získat podíl na trhu Snaží se získat dost zdrojů Snižují ceny Rostou jim náklady Mají nižší zisky

5 1) Překážky vstupu Úspory z rozsahu Kapitálová náročnost Přechodové náklady Přístup k distribučním kanálům Nákladové znevýhodnění nezávislé na rozsahu Vládní politika

6 2) Očekávaná odvetná opatření Faktory, které odrazují firmy od vstupu  Zkušenosti z minulosti s ráznou odvetou vůči vstupujícím firmám  Pomalý růst odvětví, který omezuje jeho schopnost vstřebat novou firmu

7 3) Cena odrazující od vstupu Bude-li cenová hladina vyšší než cena odrazující od vstupu, nově vstupující firmy budou očekávat nadprůměrný zisk a vstoupí na trh. Stávající firmy se rozhodnou pro cenu pod hladinou, pak nové firmy nevstoupí na trh.

8 4) Zkušenosti a rozsah jako překážky vstupu Velké firmy vůči malým firmám: Úspory v nákladech Dokonalejší výrobní zařízení Distribuční systém Lepší servis


Stáhnout ppt "KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová."

Podobné prezentace


Reklamy Google