Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilViktor Staněk
1
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová
2
Strukturální analýza odvětví Konkurenční strategie je uvedení podniku do vztahu k jeho prostředí. Na podnik jako samotný působí vlivy: sociální ekonomické vnější (mimo odvětví) apod.
4
Proč jsou nové firmy hrozbou? Přinášejí nové kapacity Snaží se získat podíl na trhu Snaží se získat dost zdrojů Snižují ceny Rostou jim náklady Mají nižší zisky
5
1) Překážky vstupu Úspory z rozsahu Kapitálová náročnost Přechodové náklady Přístup k distribučním kanálům Nákladové znevýhodnění nezávislé na rozsahu Vládní politika
6
2) Očekávaná odvetná opatření Faktory, které odrazují firmy od vstupu Zkušenosti z minulosti s ráznou odvetou vůči vstupujícím firmám Pomalý růst odvětví, který omezuje jeho schopnost vstřebat novou firmu
7
3) Cena odrazující od vstupu Bude-li cenová hladina vyšší než cena odrazující od vstupu, nově vstupující firmy budou očekávat nadprůměrný zisk a vstoupí na trh. Stávající firmy se rozhodnou pro cenu pod hladinou, pak nové firmy nevstoupí na trh.
8
4) Zkušenosti a rozsah jako překážky vstupu Velké firmy vůči malým firmám: Úspory v nákladech Dokonalejší výrobní zařízení Distribuční systém Lepší servis
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.