Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA."— Transkript prezentace:

1 Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA

2 2 Zdroje  Evropská unie  Státní správa a samospráva  Nadace  Firmy  Jednotlivci  Vlastní příjmy  Jiné

3 3 Nadace Příjemci NIF rozdělili v r.2009 do oblasti životního prostředí 61 mil. Nadace Partnerství NROS Nadace VIA Nadace Vodafone – Rok jinak Asociace nadací Asociace nadačních fondů Asociace komunitních nadací Žebříček nadací Fóra dárců

4 Vlastní příjmy  www.socialni-ekonomika.cz www.socialni-ekonomika.cz  www.socialfirms.co.uk www.socialfirms.co.uk  Nadace VIA – Akcelerátor  Rozjeď svůj social startup! www.innovationtank.eu 4

5 5 Soukromé dárcovství v ČR

6 6 Jak komunikovat s dárci  Vysvětlete jim problém, který řešíte stručně, jasně a lidsky  Ukažte jim, jak společně můžete dosáhnout změny  Nikdy neslibujte to, co nejste schopni splnit  Nezapomeňte, že přijmutím daru zároveň přebíráte zodpovědnost za to, že ho smysluplně a efektivně využijete

7 7 Proč firmy dávají: o Chtějí být „dobrými sousedy“ o Zlepšení image firmy o Spojení s určitým tématem o Jsou o dar požádány o Ředitel/majitel má o téma osobní zájem o Daňové důvody

8 8 Co můžete získat  Finanční dar  Sponzorství  Společná propagace  Věcný dar  Služby zdarma  „Zapůjčení“ zaměstnance  Slevu na výrobky či služby

9 Marketingový mix  Produkt – Co nabízíme?  Cena – Kolik žádáme?  Distribuce – Jak firmu oslovíme?  Komunikace – Jaký má projekt komunikační potenciál? 9

10 10 Jak začít? Kdo - cílová skupina Jak - metoda - benefiční akce, sbírky, direct mail, osobní žádost, členský příspěvek, inzerce atd. Kdy - načasování

11 Používané metody IFR zdroj Koalice Za snadné dárcovství 2010 (N=61)

12 12 Internet - zahraniční výzkumy  65% dárců využilo informace z internetu před tím než se rozhodli darovat (ať už klasicky či online)  40% dárců jde vždy na stránky NNO před tím než darují  Dárci, kteří zároveň dostávají e-newsletter dávají 2x více než ti, kteří ho nedostávají. (Kintera Luth Nonprofit Trend Report 2005)

13 13 Zdroje informací www.snadnedarcovstvi.cz www.sofii.org www.malwarwick.com www.fundraising123.org

14 Snižte si náklady  www.techsoup.cz www.techsoup.cz  www.darujme.cz www.darujme.cz 14

15 15 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA."

Podobné prezentace


Reklamy Google