Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Psychologie trhu Úvod
2
Psychologie trhu je to aplikovaná psychologická disciplina
odráží potřeby ekonomické reality vychází z pojetí trhu Trh = „sféra oběhu zboží, souhrn koupí a prodejů včetně jejich objektivních a subjektivních podmínek“ (Ekonomická encyklopedie, 1984)
3
Třídění trhů - z hlediska územního
Trh místní (regionální) Trh národní Trh světový
4
Třídění trhů - z hlediska věcného
Trh práce Trh půdy Trh peněz Trh zboží
5
Třídění trhu - z hlediska druhu zboží
Trh dílčí (např. surovin, potravin, …) Trh celkový (tj. veškerého zboží) Trh má vždy svojí dynamiku, která je dána A) vztahem nabídky a poptávky B) existencí konkurence
6
Směna zboží z pohledu psychologie
= interakce mezi prodejcem a spotřebitelem, která probíhá za specifických podmínek Tyto specifické podmínky mohou být objektivní nebo subjektivní
7
Co samotná ekonomie nepostihne:
U zboží nemá význam jenom jeho užitná hodnota nebo účel, ale například i image Lidé nemají totožné potřeby, motivační profily, stejný styl života Lidé vytvářejí vztahy jako např. partnerství, soupeření, spolupráce apod. Tyto vztahy významně ovlivňují chování lidí (i na trhu …)
8
Základní pojmy základní pojmy v rámci psychologie trhu jsou: A) TRH
B) ZBOŽÍ C) SPOTŘEBITEL D) PRODEJCE E) VÝROBCE
9
Základní pojmy zamyslete se nad základními pojmy a pokuste se je blíže vymezit Nezapomínejte na dva úhly pohledu: A) ekonomický B) psychologický
10
Úvodní hodina otázky - diskuse
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.