Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,"— Transkript prezentace:

1 Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel, člen představenstva / STEM/MARK, a.s.

2 Zdroje poznání Innobarometr 2003  telefonický výzkum 3000 manažerů evropských firem k problematice inovací (EK) Český podnikatel a Evropská unie (2003)  Výzkum 1000 podnikatelů a manažerů MSP v ČR (STEM/MARK pro Hospodářskou komoru ČR)

3 Proč výzkum? 2 ze 6 hlavních závěrů Innobarometru 2003  spotřebitelé jsou klíčem k inovacím; jejich potřeby jsou motorem inovací  unijní trh se zvětší z 380 mil. na 460 mil. spotřebitelů a změní se i jejich struktura a potřeby závěr výzkumu pro HK ČR  jedním z nejvýznamnějších dopadů vstupu do EU bude nutnost přizpůsobit technologické postupy novým normám Příležitost pro inovátory Nákladné investice Nezbytnost více využít technik výzkumu trhu

4 Podnikatel a EU

5

6 Výrobek/produkt Předpoklady efektivní inovace  reakce na potřeby a očekávání v cílové skupině uživatelů  vyrobitelnost  prodejnost v cílové skupině Vybraná specifika různých trhů  Zvyklosti  Chování  Přiměřená cenová hladina  Konkurenční prostředí 3 dimenze vývoje nového výrobku  technická a technologická (prvek novosti, vyrobitelnost)  ekonomická (zahrnuje efektivnost výroby, prodeje a distribuce)  spotřebitelská (užitné vlastnosti, estetické vlastnosti výrobku a obalu, působení ceny na rozhodovací proces zákazníka a jeho chování na trhu, komunikace) Cíl výrobkového výzkumu  Snížit riziko neúspěšné inovace a vývoje neúspěšného nového výrobku =marketingový výzkum zaměřený na spotřebitelskou dimenzi výrobku

7 Vývoj výrobku Výzkumný proces  Nedílná součást vývoje produktu  Neustálá součást vývoje i konečné spotřeby => monitoring původních předpokladů či záměrů Výzkumný mix  neexistuje zcela univerzální řešení  kombinují se různé typy výzkumů pro dosažení cílů Doporučení  využít profesionální výzkumnou společnost  eliminovat „zápal“ inovátora  úspory ztrát Základní fáze vývoje produktu  fáze předcházející vývoji  fáze projektu výrobku („výrobe na papíře“)  fáze prototypu  fáze počáteční spotřeby Odpovídající výzkumné aktivity  kvantitativní analýza požadavků a potřeb cílové skupiny  kvalitativní testy konceptu výrobku  testy dojmové (hodnocení funkčních vlastností: CLT, in- hall test,)  testy zkušenostní (kvantita mezi prvními spotřebiteli)

8 Kontakt: STEM/MARK, a.s. www.stemmark.cz; info@stemmark.cz Na Hrázi 17/176 180 00 Praha 8 tel: +420 225 986 811 fax: +420 225 986 860 RNDr. Tomáš Raiter  obchodní ředitel, člen představenstva  raiter@stemmark.cz  +420 604 203 543


Stáhnout ppt "Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,"

Podobné prezentace


Reklamy Google