Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilTobiáš Hruda
1
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel, člen představenstva / STEM/MARK, a.s.
2
Zdroje poznání Innobarometr 2003 telefonický výzkum 3000 manažerů evropských firem k problematice inovací (EK) Český podnikatel a Evropská unie (2003) Výzkum 1000 podnikatelů a manažerů MSP v ČR (STEM/MARK pro Hospodářskou komoru ČR)
3
Proč výzkum? 2 ze 6 hlavních závěrů Innobarometru 2003 spotřebitelé jsou klíčem k inovacím; jejich potřeby jsou motorem inovací unijní trh se zvětší z 380 mil. na 460 mil. spotřebitelů a změní se i jejich struktura a potřeby závěr výzkumu pro HK ČR jedním z nejvýznamnějších dopadů vstupu do EU bude nutnost přizpůsobit technologické postupy novým normám Příležitost pro inovátory Nákladné investice Nezbytnost více využít technik výzkumu trhu
4
Podnikatel a EU
6
Výrobek/produkt Předpoklady efektivní inovace reakce na potřeby a očekávání v cílové skupině uživatelů vyrobitelnost prodejnost v cílové skupině Vybraná specifika různých trhů Zvyklosti Chování Přiměřená cenová hladina Konkurenční prostředí 3 dimenze vývoje nového výrobku technická a technologická (prvek novosti, vyrobitelnost) ekonomická (zahrnuje efektivnost výroby, prodeje a distribuce) spotřebitelská (užitné vlastnosti, estetické vlastnosti výrobku a obalu, působení ceny na rozhodovací proces zákazníka a jeho chování na trhu, komunikace) Cíl výrobkového výzkumu Snížit riziko neúspěšné inovace a vývoje neúspěšného nového výrobku =marketingový výzkum zaměřený na spotřebitelskou dimenzi výrobku
7
Vývoj výrobku Výzkumný proces Nedílná součást vývoje produktu Neustálá součást vývoje i konečné spotřeby => monitoring původních předpokladů či záměrů Výzkumný mix neexistuje zcela univerzální řešení kombinují se různé typy výzkumů pro dosažení cílů Doporučení využít profesionální výzkumnou společnost eliminovat „zápal“ inovátora úspory ztrát Základní fáze vývoje produktu fáze předcházející vývoji fáze projektu výrobku („výrobe na papíře“) fáze prototypu fáze počáteční spotřeby Odpovídající výzkumné aktivity kvantitativní analýza požadavků a potřeb cílové skupiny kvalitativní testy konceptu výrobku testy dojmové (hodnocení funkčních vlastností: CLT, in- hall test,) testy zkušenostní (kvantita mezi prvními spotřebiteli)
8
Kontakt: STEM/MARK, a.s. www.stemmark.cz; info@stemmark.cz Na Hrázi 17/176 180 00 Praha 8 tel: +420 225 986 811 fax: +420 225 986 860 RNDr. Tomáš Raiter obchodní ředitel, člen představenstva raiter@stemmark.cz +420 604 203 543
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.