Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ"— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ 02 ÚLOHA 2 (ČÁST 1 A 2) – POZEMNÍ KOMUNIKACE V EXTRAVILÁNU A VZOROVÝ PŘÍČNÝ ŘEZ ŽELEZNIČNÍ TRATÍ

2 TERMINOLOGIE Situace – svislý průmět osy komunikace, zobrazuje směrové vedení trasy Podélný profil – výškový průběh vedení trasy Příčný řez – kolmý řez na osu silniční komunikace Niveleta – prostorová čára, která zobrazuje výškový a směrový průběh komunikace

3 TERMINOLOGIE Návrhová rychlost [km/h] – maximální rychlost osamoceného vozidla, kterou lze bezpečně projet kterýmkoliv úsekem navrhované komunikace za normálních atmosférických podmínek Intenzita – počet vozidel, který projede daným profilem silniční komunikace za zvolený čas (obvykle voz/h) Výhledová intenzita – přepočtem ze současné intenzity pro výhledové období

4 ROZDĚLENÍ POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ
D – dálnice R – rychlostní komunikace S – silnice s neomezeným přístupem (I., II. a III. třídy) M – místní komunikace v intravilánu Účelové komunikace Příčné uspořádání pozemních komunikací dle ČSN

5 DVOUPRUHOVÁ SILNICE b – kategorijní šířka silnice a – jízdní pruh v – vodící proužek (0,25 m) c – zpevněná krajnice e – nezpevněná krajnice (příp + vodící sloupek nebo svodidlo)

6 ČTYŘ/ŠESTIPRUHOVÁ SMĚROVĚ ROZDĚLENÁ SILNICE A DÁLNICE
b – kategorijní šířka silnice nebo dálnice b1, b2 – dílčí volné šířky směrově rozdělené silnice nebo dálnice a1, a2 – jízdní pruhy v1, v2 – vnější a vnitřní vodící proužek c – zpevněná krajnice e – nezpevněná krajnice (příp + vodící sloupek nebo svodidlo)

7 NÁVRH KATEGORIE A TŘÍDY SILNICE

8 NÁVRHOVÁ RYCHLOST

9 Návrhové prvky a, b, v, c, d, e určíme z příslušných tabulek
NÁVRHOVOVÉ PRVKY Návrhové prvky a, b, v, c, d, e určíme z příslušných tabulek Měřítko příčných řezů 1:50

10 PŘÍČNÝ SKLON Způsob vyjádření: 1:2 1 Aby byly příčné sklony z řezu patrné, zakresluje se výška 10x převýšená tj. měřítko je pouze 1:5 Zpevněná část (p0) = 2% Nezpevněná krajnice 8% 2 50% 1 2

11 ZÁKLADNÍ NÁZVOSLOVÍ PRO ČÁST 2
Železniční svršek: kolejnice upevňovadla pražce kolejové lože Železniční spodek zemní těleso stavby

12 VZOROVÝ PŘÍČNÝ ŘEZ JEDNOKOLEJNOU TRATÍ
V ZÁŘEZU, BEZ PŘEVÝŠENÍ 1:100

13 VZOROVÝ PŘÍČNÝ ŘEZ JEDNOKOLEJNOU TRATÍ
V NÁSPU, BEZ PŘEVÝŠENÍ 1:100

14 DOPORUČENÉ DATUM ODEVZDÁNÍ


Stáhnout ppt "ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ"

Podobné prezentace


Reklamy Google