Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBožena Vaňková
2
Zažili jste někdy pocit: "Tady to znám, tady už jsem přece byl...? Miloš Knor - Pohádka o třinácti důchodech
35
… Například v Číně je je sice představa výraznější spotřeby všech členů domácnosti stále ještě nerealistická, ale – jak upozorňují specialisté marketingového průzkumu – Číňané jsou schopni velkých obětí pro své děti, zvláště pak syny, což je národní rys představující zejména pro výrobce mobilních telefonů a sportovní obuvi báječnou zprávu. Laurie Klainová z americké firmy Just Kid Inc., která prováděla studii spotřebitelských návyků čínské mládeže, zjistila, že zatímco se v čínské rodině matka, otec, prarodiče často dokáží obejít bez elektřiny, jejich jediný syn (díky státní politice upřednostňující rodiny s jediným potomkem) si užívá situaci proslulou jako „syndrom malého císaře“, kterou sama Kleinová označuje za fenomén „ 4 – 2 – 1“. Čtyři prarodiče a oba rodiče si utrhují od úst a šetří jak mohou, aby se jejich jediná ratolest mohla stát klonem zformovaným podle MTV. „Když čtyři prarodiče a oba rodiče vydávají všechny prostředky na jediné dítě, nemusí být člověk zrovna génius, aby pochopil, že narazil na ten správný trh,“ prohlásil jeden z podnikatelů zakládajících v Číně jount ventures. Kromě toho – protože jsou z kulturního hlediska podstatně tvárnější nežli jejich rodiče – se čínské děti často stávají rozhodujícími činiteli ovlivňujícími i ty nejnákladnější rodinné nákupy a investice... >>>>>>> O globálním mládí se můžete více dočíst po kliknutí do textu. <<<<<<<< Globální mládí
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.