Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak efektivně využívat nástroje monitoringu médií.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak efektivně využívat nástroje monitoringu médií."— Transkript prezentace:

1 Jak efektivně využívat nástroje monitoringu médií

2 Anopress IT, a.s. působí v ČR od roku 1997. Dceřiná firma společnosti Creditinfo Czech Republic, mezinárodní skupiny Creditinfo SCHUFA GmbH. Ve spolupráci s jednotlivými vydavateli vytváříme unikátní databázi monitoringu médií s archívem od roku 1996. Od roku 2008 jsme členem FIBEP (Fédération Internationale des Bureaux d`Extraits de Presse), která sdružuje nejvýznamnějších společnosti zabývajících se monitoringem médií z celého světa. Držitel certifikátu ISO 9001:2009 v oboru poskytování služeb v oblasti monitoringu médií. Představení společnosti

3 Využití monitoringu médií  nástroj PR – sledování vlastní i konkurenční mediální publicity  sledování mediální publicity vlastních produktů, oboru apod.  mediální hodnotové analýzy  marketingový průzkum  vyhledávání obchodních příležitostí  získávání ekonomických informací  sledování zajímavostí, kauz apod.

4 Od „historie“ do budoucnosti  klasická „výstřižková služba“  počet periodik významně roste  televize, rozhlas, internet, sociální sítě celostátní působení versus regionální tisk  řešení: Elektronický monitoring médií

5 Elektronický monitoring médií  široký záběr - velké množství mediálních zdrojů na jednom místě  možnost jednoduše vyhledávat ve zdrojích – i zpětně dohledávat v archivovaných mediálních záznamech  celostátní působnost  aktuálnost informací  úspora času

6  Současné metody zpracování zdrojů  Hledání souvislostí = vysoká přidaná hodnota  Možnosti výběru relevantních článků, následná analýza a vyhodnocení Hlavní kritéria kvality monitoringu

7 Zpracování elektronických dat  Do databáze zpracovávány celé zdroje bez inzerce, obrázků a grafů (ale včetně jejich popisků a autorů)  Kladen důraz na aktuálnost informací – v den vydání  Tištěná média –Převod z PDF –Elektronická verze přímo od vydavatele - XML –Skenování tištěné verze  TV + Rozhlas – ručně psané doslovné přepisy  Vždy v souladu s autorskými právy  Personalizované služby – monitorování zdrojů na přání zákazníka

8 Možnosti výběru relevantních článků  Základní monitoring médií – dle výběru - OFF-LINE - software vybere, setřídí, pošle - ON-LINE - uživatel si vybírá články sám - SOCIÁLNÍ SÍTĚ – relevantní informace ze sítě  Mocný dotazovací nástroj

9 Požadavky na dotazovací nástroj  skloňování klíčových slov  rozlišení váhy jednotlivých klíčových slov  přehlednost dotazu – stromová struktura  využití řady operátorů a modifikátorů umožní vytváření vazeb mezi klíčovými slovy => vytváření pojmů

10 Strukturovaný (pojmový) dotaz  Dotaz má podobu pojmového stromu

11 Strukturovaný dotaz  Operátory  Pojmové – AND, OR, ACCRUE  Blízkosti – NEAR/N, PHRASE, SENTENCE  Relační – CONTAINS, STARTS, ENDS  Modifikátory – CASE, NOT, ORDER  Znalostní databáze – definice množiny dotazů

12 Efektivní vyhledávání  Relevance vyhledaného článku – vždy nejprve čtu to důležité  Vytváření automatické „chytré“ anotace  Shlukování – clustering – nacházení souvislostí

13

14

15 Analýza relevantních článků  hledisko kvantitativní – všímáme si pouze počtu článků v různých třídících kritériích  hledisko kvalitativní – zajímá nás také hodnotové vyznění, případně „PR hodnota“ článků  pro provedení rychlé a kvalitní analýza je třeba mít efektivní nástroj – ISA 2008

16 Co je předmětem analýzy hodnotové vyznění článků medializace témat v čase zastoupení jednotlivých zdrojů v tématech sledování aktivity autorů článků „PR hodnota“ článků (např. AVE, GRP, bodové hodnocení)

17 Co lze zahrnout do „PR hodnoty článku“

18 Anopress - ISA 2008  Vlastní software, který umožňuje archivovat a vyhodnocovat dodaná, stažená nebo vlastní data.  Jednoduché třídění podle zvolených kritérií (datum, zdroj, název, relevance, profil).  Data lze doplňovat o vlastní hodnocení, anotace, komentáře (podle těchto kritérií je možné data též třídit).  Samostatné analytické vyhodnocování (výstup: kvantitativní tabulky a grafy).  Data lze převádět do běžných tabulkových procesorů a dále s nimi pracovat.

19 Sociální sítě a on-line diskuse Vyhodnocovaný monitoring a kvalitativní analýza sociálních portálů, sítí, blogů a on-line diskusí vyhodnocování zmínek rozložení výskytu klíčových slov dle zdroje určení míry vlivu, popularity jednotlivých webů s diskusemi obsah diskusí, nejdiskutovanější témata emoční vyznění příspěvků – hodnocení. kvantitativní ukazatele Sledování opinion makers (nejaktivnější diskutéři) a jejich témat, vlivu atd. podrobné vyhodnocování klientských kanálů na YouTube měření a sledování retweetů (přeposlání citaci - tweetů z kanálu klienta) a followers (odběratelů) podíl diskusí na generování návštěvnosti www stránek

20 Ukázka nástrojů monitoringu médií v praxi OFF-LINE, ON-LINE, ISA 2008

21 Mediální analýzy - ukázky

22 Digimedia - Mediální dopad

23

24 Barometr Anopressu

25 Mediální analýza STAVEBNICTVÍ

26 Děkuji za pozornost Jan Neuwirth jan.neuwirth@anopress.cz jan.neuwirth@anopress.cz Anopress IT, a.s. Prvního pluku 12a 186 00 Praha 8 – Karlín IČ: 26694484 tel.: 255 729 672 fax: 255 729 673 e-mail: obchod@anopress.cz www.anopress.cz Anopress IT, a.s., je dceřinou firmou společnosti Creditinfo Czech Republic, s.r.o., z mezinárodní skupiny Creditinfo SCHUFA GmbH a jejím posláním je poskytovat zákazníkům v České republice komplexní a kvalitní informace o podnikatelských subjektech, a to zejména z oblasti finanční a kreditní.


Stáhnout ppt "Jak efektivně využívat nástroje monitoringu médií."

Podobné prezentace


Reklamy Google