Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jak efektivně využívat nástroje monitoringu médií
2
Anopress IT, a.s. působí v ČR od roku 1997. Dceřiná firma společnosti Creditinfo Czech Republic, mezinárodní skupiny Creditinfo SCHUFA GmbH. Ve spolupráci s jednotlivými vydavateli vytváříme unikátní databázi monitoringu médií s archívem od roku 1996. Od roku 2008 jsme členem FIBEP (Fédération Internationale des Bureaux d`Extraits de Presse), která sdružuje nejvýznamnějších společnosti zabývajících se monitoringem médií z celého světa. Držitel certifikátu ISO 9001:2009 v oboru poskytování služeb v oblasti monitoringu médií. Představení společnosti
3
Využití monitoringu médií nástroj PR – sledování vlastní i konkurenční mediální publicity sledování mediální publicity vlastních produktů, oboru apod. mediální hodnotové analýzy marketingový průzkum vyhledávání obchodních příležitostí získávání ekonomických informací sledování zajímavostí, kauz apod.
4
Od „historie“ do budoucnosti klasická „výstřižková služba“ počet periodik významně roste televize, rozhlas, internet, sociální sítě celostátní působení versus regionální tisk řešení: Elektronický monitoring médií
5
Elektronický monitoring médií široký záběr - velké množství mediálních zdrojů na jednom místě možnost jednoduše vyhledávat ve zdrojích – i zpětně dohledávat v archivovaných mediálních záznamech celostátní působnost aktuálnost informací úspora času
6
Současné metody zpracování zdrojů Hledání souvislostí = vysoká přidaná hodnota Možnosti výběru relevantních článků, následná analýza a vyhodnocení Hlavní kritéria kvality monitoringu
7
Zpracování elektronických dat Do databáze zpracovávány celé zdroje bez inzerce, obrázků a grafů (ale včetně jejich popisků a autorů) Kladen důraz na aktuálnost informací – v den vydání Tištěná média –Převod z PDF –Elektronická verze přímo od vydavatele - XML –Skenování tištěné verze TV + Rozhlas – ručně psané doslovné přepisy Vždy v souladu s autorskými právy Personalizované služby – monitorování zdrojů na přání zákazníka
8
Možnosti výběru relevantních článků Základní monitoring médií – dle výběru - OFF-LINE - software vybere, setřídí, pošle - ON-LINE - uživatel si vybírá články sám - SOCIÁLNÍ SÍTĚ – relevantní informace ze sítě Mocný dotazovací nástroj
9
Požadavky na dotazovací nástroj skloňování klíčových slov rozlišení váhy jednotlivých klíčových slov přehlednost dotazu – stromová struktura využití řady operátorů a modifikátorů umožní vytváření vazeb mezi klíčovými slovy => vytváření pojmů
10
Strukturovaný (pojmový) dotaz Dotaz má podobu pojmového stromu
11
Strukturovaný dotaz Operátory Pojmové – AND, OR, ACCRUE Blízkosti – NEAR/N, PHRASE, SENTENCE Relační – CONTAINS, STARTS, ENDS Modifikátory – CASE, NOT, ORDER Znalostní databáze – definice množiny dotazů
12
Efektivní vyhledávání Relevance vyhledaného článku – vždy nejprve čtu to důležité Vytváření automatické „chytré“ anotace Shlukování – clustering – nacházení souvislostí
15
Analýza relevantních článků hledisko kvantitativní – všímáme si pouze počtu článků v různých třídících kritériích hledisko kvalitativní – zajímá nás také hodnotové vyznění, případně „PR hodnota“ článků pro provedení rychlé a kvalitní analýza je třeba mít efektivní nástroj – ISA 2008
16
Co je předmětem analýzy hodnotové vyznění článků medializace témat v čase zastoupení jednotlivých zdrojů v tématech sledování aktivity autorů článků „PR hodnota“ článků (např. AVE, GRP, bodové hodnocení)
17
Co lze zahrnout do „PR hodnoty článku“
18
Anopress - ISA 2008 Vlastní software, který umožňuje archivovat a vyhodnocovat dodaná, stažená nebo vlastní data. Jednoduché třídění podle zvolených kritérií (datum, zdroj, název, relevance, profil). Data lze doplňovat o vlastní hodnocení, anotace, komentáře (podle těchto kritérií je možné data též třídit). Samostatné analytické vyhodnocování (výstup: kvantitativní tabulky a grafy). Data lze převádět do běžných tabulkových procesorů a dále s nimi pracovat.
19
Sociální sítě a on-line diskuse Vyhodnocovaný monitoring a kvalitativní analýza sociálních portálů, sítí, blogů a on-line diskusí vyhodnocování zmínek rozložení výskytu klíčových slov dle zdroje určení míry vlivu, popularity jednotlivých webů s diskusemi obsah diskusí, nejdiskutovanější témata emoční vyznění příspěvků – hodnocení. kvantitativní ukazatele Sledování opinion makers (nejaktivnější diskutéři) a jejich témat, vlivu atd. podrobné vyhodnocování klientských kanálů na YouTube měření a sledování retweetů (přeposlání citaci - tweetů z kanálu klienta) a followers (odběratelů) podíl diskusí na generování návštěvnosti www stránek
20
Ukázka nástrojů monitoringu médií v praxi OFF-LINE, ON-LINE, ISA 2008
21
Mediální analýzy - ukázky
22
Digimedia - Mediální dopad
24
Barometr Anopressu
25
Mediální analýza STAVEBNICTVÍ
26
Děkuji za pozornost Jan Neuwirth jan.neuwirth@anopress.cz jan.neuwirth@anopress.cz Anopress IT, a.s. Prvního pluku 12a 186 00 Praha 8 – Karlín IČ: 26694484 tel.: 255 729 672 fax: 255 729 673 e-mail: obchod@anopress.cz www.anopress.cz Anopress IT, a.s., je dceřinou firmou společnosti Creditinfo Czech Republic, s.r.o., z mezinárodní skupiny Creditinfo SCHUFA GmbH a jejím posláním je poskytovat zákazníkům v České republice komplexní a kvalitní informace o podnikatelských subjektech, a to zejména z oblasti finanční a kreditní.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.