Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tisková konference Knihovny v pavučině spolupráce Jindřichův Hradec 24. - 26. 6. 2004 Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu DEMA, a.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tisková konference Knihovny v pavučině spolupráce Jindřichův Hradec 24. - 26. 6. 2004 Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu DEMA, a."— Transkript prezentace:

1 Tisková konference Knihovny v pavučině spolupráce Jindřichův Hradec 24. - 26. 6. 2004 Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu DEMA, a. s. Dům "U zlatého melounu", Michalská 12, 110 00 Praha 1 tel.: 224 225 659, 224 229 464 e-mail: info@dema.praha.cz http://dema.praha.cz/ PhDr. Bohumíra Jozífková, ředitelka DEMA, a. s.

2 Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Občané potřebují a žádají informace  věcné  rychlé  aktuální  spolehlivé  srozumitelné  dostupné  levné

3 Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Oceňují, když jde o informace, které  usnadňují vyřizování záležitostí  urychlují a zjednodušují komunikaci s úřady, se státní správou a samosprávou  jsou využitelné pro běžný život  se vztahují k dění v místě bydliště  se týkají trhu práce, zaměstnanosti  sledují udržitelnost rozvoje jejich regionu, lokality  přinášejí nabídku akcí, kultury, možností využití volného času

4 Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Problémem se jeví  informační zdroje  kvalita informací  aktuálnost  neúplnost, roztříštěnost  informační přehlcenost, schopnost vyhodnocení  cena  zpětná vazba  možnosti - podmínky

5 Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Jaká je počítačová gramotnost v ČR?  žádná30%  umí minimum, hry16%  psaní, tabulky19%  uživatelské programy17%  náročné programy15%  programování, analýza 3% Jihočeský kraj: žádná 29% Výběrový soubor 1 043 osob reprezentovalo občany ČR 18+ let. Zdroj dat: zpráva DEMA a. s., “Počítačová gramotnost v ČR III.”, červen 2004.

6 Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Kdo je uživatelem internetu v ČR? Jihočeský kraj: 37% Výběrový soubor 1 881 osob reprezentovalo občany ČR 18+ let. Zdroj dat: zpráva DEMA a. s., “Uživatelé internetu v ČR IV.”, únor 2004.

7 Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Kolik procent občanů má doma internet? Jihočeský kraj: 26% Výběrový soubor 1 881 osob reprezentovalo občany ČR 18+ let. Zdroj dat: zpráva DEMA a. s., “Vybavenost domácností občanů ČR technikou IV.”, únor 2004.

8 Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Internet a knihovny  mnoho programů a aktivit jako důkaz toho, že vybavit veřejné místo ICT technikou nestačí  příklad, jak nabízet široké spektrum informačních služeb  ukázka stálého boje o peníze, aby se vyrovnaly šance a možnosti občanů získávat informace moderní cestou  způsob, jak pracovat s cílovými skupinami (mladí lidé, senioři, turisté apod.)

9 Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Co ještě hovoří ve prospěch knihoven  rozsáhlá síť knihoven  jednotnost - knihovní řád  propojenost knihoven  znalost vzájemná i místní  nápady a kreativnost  aktivní snaha zviditelnit region

10 Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Co knihovníci umí  odborně pracovat s informacemi  vzdělávat se, předávat si zkušenosti  komunikovat s lidmi, respektovat jejich informační potřeby  být vstřícní, ochotní, nápomocní  dávat bez vyvyšování najevo, že mají rádi knihy, informace a svoji práci

11 Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Kde bude role knihoven narůstat  při zpracování komunitních programů  91% občanů ČR se domnívá, že řešení situace na trhu práce v regionu může pozitivně ovlivnit spolupráce státní správy a samosprávy s neziskovým sektorem a s knihovnami Výběrový soubor 1 043 osob reprezentovalo občany ČR 18+ let. Zdroj dat: zpráva DEMA a. s., „Trh práce a regiony”, červen 2004.

12 Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu Kde ještě bude role knihoven narůstat  ve vazbě na řešení problematiky regionální zaměstnanosti  5% občanů ČR by v případě potřeby získat informace o možnostech pracovního uplatnění nejdříve zašlo do knihovny (čtyřnásobně častěji jde o osoby internetově gramotné než ostatní a každého jedenáctého ve věku mezi 18 a 34 lety) Výběrový soubor 1 043 osob reprezentovalo občany ČR 18+ let. Zdroj dat: zpráva DEMA a. s., „Trh práce a poradenství”, červen 2004 (iniciativa Equal I.)


Stáhnout ppt "Tisková konference Knihovny v pavučině spolupráce Jindřichův Hradec 24. - 26. 6. 2004 Informace a spolupráce jako nutná součást rozvoje regionu DEMA, a."

Podobné prezentace


Reklamy Google