Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEmma Brožová
1
Jakub Fischer Předsednictvo RVŠ, 20. 1. 2011
2
Repre komise 15. 12. 2010 Představeny základní obrysy rozpočtu na rok 2011, respektující „Zásady 2011“ Představeny „Zásady 2012“ Všechny materiály distribuovány prostřednictvím ARVŠ včetně „neoficiálního pracovního záznamu z jednání RK“ Členové P RVŠ a EK RVŠ vyzváni k zaslání připomínek na ARVŠ do 5. 1. 2011 Stručný souhrn připomínek a plná verze materiálů od jednotlivých členů zaslána na MŠMT Souhrn připomínek neobsahuje připomínky formální a připomínky, na nichž nebylo dosaženo shody Vznesena žádost o vypořádání věcných připomínek
3
Obecné připomínky Doporučení zvážit množství, obsah a váhu parametrů, systém začíná být nepřehledný a řada nových ukazatelů sporných Na jedné straně spíše doporučení posílení vah stávajících ukazatelů než vymýšlení nových, na druhé straně šance snížení nepřesností při přidání dalších ukazatelů (jsou-li chyby nekorelované) V Zásadách chybí explicitní popis algoritmu Doporučujeme provést analýzu zavedení tzv. kvalitativních ukazatelů za rok 2010
4
Ukazatele problémové jako celek Délka akreditace SP – ovlivňován i jinými faktory než je kvalita (nové obory apod.), není dokonce jasné, jestli AK při určení délky akreditace přihlíží ke kvalitě U kazatel „SCImago“ – obecně obtížná využitelnost databází mimo kontrolu českých autorit, velká chybovost Nejasný popis ukazatelů „Hodnocení kvality VŠ studia absolventy“ a „Uplatnění absolventů“ Sporný ukazatel „Sociální skladba studentů“, nesouvisí s kvalitou, stejně tak převis poptávky může být dán jinými faktory (navíc někde se studenti hlásí až se znalostí výsledků testů), ani výsledky u st. maturit a v soutěžích nemusejí odrážet kvalitu poskytovaného studia Doporučení přepracovat kapitolu o podpoře studia handicapovaných studentů
5
Dílčí připomínky k ukazatelům Nejasná souvislost DS Label a mobilit, vhodnější použít jako samostatnou bonifikaci Validita certifikátu ECTS je 4 roky, čemuž by měla odpovídat i doba „zápočtu“ do systému Vhodné navázat oborové členění na členění dle metodiky RVVI Nejasnost u koeficientu prostupnosti Nejasné řešení „spoluřešitelství“ u účelových NIV Délka PhD studia může být obcházena přerušováním (zvláště ve vyšších ročnících, kdy student už nemá žádnou podporu a ani škola už nedostává normativ ) Kvóty by měly být stanovovány podle SP (oblastí vzdělávání), nikoli pro celou školu U nepokračujících bakalářů může být praktickým problémem 2leté zpoždění
6
Další náměty U RP a FRVŠ doporučujeme zvážit možnost uplatnění režií Ne ní vhodné snižovat decentralizované RP ve prospěch centralizovaných Úspěšnost absolventů by výhledově měla být odvozována od příjmů (zaplacených daní) než od zaměstnanosti (co když pracují na SŠ pozicích?) Proč se pro počty profesorů a docentů nepoužije REDOP (včetně možnosti eliminace „turbo profesorů“)?
7
Rada vysokých škol vítá diskusi o návrhu Zásad financování a pravidel stanovení rozpočtu veřejných vysokých škol na rok 2012 a další. Rada vysokých škol souhlasí se souhrnem připomínek zaslaným náměstkovi ministra školství, mládeže a tělovýchovy ČR Ing. Janu Kouckému. Rada vysokých škol očekává vypořádání vznesených připomínek a upozorňuje, že je nanejvýš žádoucí, aby finální verze „Zásad“ včetně rozpisu kvót financovaných studentů byla k dispozici nejpozději v březnu roku 2011 tak, aby bylo možné ji zohlednit při přijímacím řízení v roce 2011.
8
Jakub Fischer
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.