Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

„Společenská zodpovědnost – nástroj ke zvýšení hodnoty firmy“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "„Společenská zodpovědnost – nástroj ke zvýšení hodnoty firmy“"— Transkript prezentace:

1 „Společenská zodpovědnost – nástroj ke zvýšení hodnoty firmy“
CSR v kostce: Ing.Tomáš Nejedlo, výkonný ředitel „Společenská zodpovědnost – nástroj ke zvýšení hodnoty firmy“

2 prosazuje myšlenky etiky v podnikání a společensky odpovědného chování firem
je součástí mezinárodních hnutí: a) Prince of Wales International Business Leaders Forum - napojení na transatlantické instituce jako jsou Světová banka, OSN, ILO

3 b) CSR Europe - napojení na orgány EU, síť národních partnerů v EU

4 Historie CSR 1. republika – Baťa, rodina Havlů
1960 – USA - hnutí pro společenskou odpovědnost 1972 – Rezoluce Ekonomické a sociální rady při Spojených národech 1977 – Francie – Zákon č /77 zaměřeno na pracovní vztahy 1985 – Portugalsko – zákon č. 141/85 „Principles for Business“ – Evropa, Japonsko, USA – „Interfaith Declaration“ – etický kód mezinárodního obchodu pro příslušníky hlavních světových náboženství

5 1990 – USA – „Domini 400 Social Index“ – odmítnutí aktivit v tabákovém, zbrojním, jaderném atp. průmyslu 1990 – International Business Leaders Forum 1992 – ECO 92 (OSN) – Agenda 21 1992 – ČR - Business Leaders Forum 1995 – CSR Europe 1997 – mezinárodní hnutí „Global Reporting Initiative“ 1996 – 98 - ČR – cyklus konferencí „Corporate Governance“ (Sir Cadbury)

6 1997 – mezinárodní hnutí „Global Reporting Initiative
1999 – USA – Dow Jones Sustainability Index OSN – Kofi Annan představuje „Global Compact“ Velká Británie – „NPI Social Index“ 2003 – ČR „Podnikání bez úplatků: základní principy“ 2004 – ČR – konference „Společenská odpovědnost firem“ 2004 – ČR –– „Společenská odpovědnost firem: kompletní průvodce“

7 Co je CSR? není žádná jednotná definice
je kontinuální závazek chovat se eticky a přispívat k ekonomickému růstu a zároveň se zasazovat o zlepšování kvality života zaměstnanců a jejich rodin, stejně tak jako lokální komunity a společnosti jako celku (World Business Council for Sustainable Development, 1997)

8 je trendem apelujícím na změnu orientace firem z krátkodobých cílů na dlouhodobé
President HK ČR Dr. Ing. Jaromír Drábek: Investice do vzdělání, do technologií šetrných k životnímu prostředí a dodržování dobrých mravů v obchodním styku včetně bezkorupčního jednání jsou investicemi, které se dlohodobě vyplácejí.

9 Tři P: - Profit / ekonomická - People / sociální - Planet / environmentální

10 Ekonomická oblast Kodex podnikatelského chování firmy
transparentnost, odmítnutí korupce Corporate Governance vztahy s akcionáři spotřebitelsko-dodavatelské vztahy chování k investorům ochrana duševního vlastnictví

11 Sociální oblast zdraví a bezpečnost zaměstnanců
rozvoj lidského kapitálu dodržování pracovních standardů, lidská práva vyváženost pracovního a osobního života zaměstnanců rovné příležitosti, rozmanitost na pracovišti (handicapovaní a věková rozmanitost) pomoc propouštěným zaměstnanců s jejich dalším uplatněním firemní filantropie dialog se stakeholders

12 Environmentální oblast
ekologická výroba, produkty a služby ekologická firemní politiky (recyklace, důraz na užití ekologických produktů) zmenšování negativního vlivu na životní prostředí ochrana přírodních zdrojů

13 Proč být společensky odpovědnou firmou?
CSR je důležité téma nejen pro soukromý sektor, ale i pro vládu a samosprávu a NGO příležitost pro inovace větší přitažlivost pro investory větší transparentnost, důvěryhodnost zvýšená loajalita a produktivita zaměstnanců získání a udržení kvalitních zaměstnanců odlišení od konkurence / konkurenční výhoda snížení nákladů na risk management finanční úspory spojené s ekologickou praxí

14 Co není společenská odpovědnost firem
CSR je někdy mylně zaměňováno za filantropii CSR není součástí Public Relations ani marketingu

15 Hodnocení a podávání zpráv o CSR
OECD Guidelines for Multinational Enterprises Global Reporting Iniciative (GRI) Social Responsible Investment (SRI) Společensky odpovědné investování SA Bureau Veritas Quality International (BVQI)

16 Role státu v konceptu CSR
Stát vytváří odpovídající podmínky pro implementaci CSR: vhodná legislativa zohledňování CSR v zadávání veřejných zakázek veřejná ocenění, etikety na výrobky využití CSR při prosazování priorit vládního programu - snižování nezaměstnanosti, boj s korupcí, vzdělávání, integrace handicapovaných osob stát by měl jít příkladem v zohledňování CSR v rámci svého vlastního fungování

17 CSR průzkum – listopad 2003 260 oslovených firem (dotazník)
vysoká návratnost (42%) 99% souhlas s myšlenkou CSR! ovšem intuitivní chápání celé věci, nejasnosti nejvíce akcentovaná témata: * zaměstnanci * firemní transparentnost * filantropie

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29 Otázky? Děkuji za pozornost. Ing.Tomáš Nejedlo Business Leaders Forum Štěpánská Praha 1 tel.:


Stáhnout ppt "„Společenská zodpovědnost – nástroj ke zvýšení hodnoty firmy“"

Podobné prezentace


Reklamy Google