Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Životní cyklus výrobku
2
Životní cyklus se vyznačuje odlišnými etapami
Výrobky mají omezený život Různé etapy, různé výzvy pro prodejce Zisky klesají a stoupají v různých etapách Uplatňování různých strategií S-křivka Zavádění, růst, zralost, pokles
3
Klasický životní cyklus
4
Další tvary křivek STYL MÓDA MODNÍ HIT
5
IDEÁLNÍ TVAR
6
Nejhorší typ životního cyklu
7
Etapa zavádění výrobku na trh
Výrobek je uveden na trh Pouze několik konkurentů Prodej roste pomalu Není dosahováno zisku Základní verze výrobku prodej čas
8
Propagace vysoká nízká
Strategie rychlého sbírání (Skimming) Strategie pomalého sbírání vysoká Cena Strategie rychlého pronikání Strategie pomalého pronikání nízká
9
Etapa růstu Vstup nových konkurentů růst prodeje Strategie
Nové vlastnosti pro výrobky, zdokonalení stylu, Rozšiřuje se sortiment o další provedení Vstup na nové tržní segmenty Nové distribuční kanály čas
10
Etapa zralosti Fáze růstu zralosti Fáze stabilní zralosti
prodej Fáze růstu zralosti Fáze stabilní zralosti Fáze slábnutí zralosti Strategie: Vstup na nové tržní segmenty Získání zákazníků od konkurence Snaha o častější používání výrobku Větší spotřeba při jednom použití Nové a všestrannější použití výrobku Modifikace mixu čas
11
Etapa poklesu Prodej začne klesat - pomalý - rychlý Strategie:
Zvyšování investic pro zvýšení konkurenční pozice Výběrové snižování investic Zbavení se výrobku rychlým prodejem
12
NOVÉ VYUŽITÍ Objem prodeje NOVÉ TRHY INOVACE ZBAVENÍ SE VÝROBKU Čas
14
Mezinárodní trhy USA,Japonsko Záp.Evropa Stř.a vých.Evropa Čas Čas Čas
15
Vývoj nového výrobku 1) Akvizice 2) Vlastní vývoj nového výrobku
16
Proces vývoje nových výrobků
Průzkum námětů Posouzení námětů Vytvoření a ověření koncepce Ekonomická analýza Vývoj výrobku Testování Komercionalizace
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.