Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Internet a cestovní ruch
Doc. RNDr. Josef Zelenka, CSc. Univerzita Hradec Králové
2
Trendy personalizace – národnostní, podle rolí, podle aktivit uživatele, dostupnost informací a služeb podle jeho preferencí inteligentní vyhledávání a třídění výstupů vyhledávání – logické třídění, logicky determinované fulltextové vyhledávání, sémantický web, do budoucna podpora umělou inteligencí rostoucí interaktivita ve spojení s ovládáním – hypertext, hypermédia, interaktivní mapy atd. rozvoj grafického a multimediálního obsahu komponování 3D prezentací a jejich propojení s mapami a plány
3
Trendy rozšiřování okruhu uživatelů – různé věkové kategorie a dorůstání „internetové generace“, zdravotně handicapované osoby („blind-friendly“) „totální“ aktuálnost informací – webové kamery (lodě, destinace), informace o poloze dopravních prostředků, okamžitý stav disponibilní nabídky služeb zatím jen velmi pozvolné doplňování audio obsahu snad (dočasně) lze sledovat ústup důrazu na informační obsah, přičemž je preferována přesvědčovací a prezentační informační rovina s mělkým informačním obsahem internacionalizace – vyhledávací služby, portály, vyhledávání dopravních spojení v rámci makroregionů, angličtina jako standard lze očekávat realizaci různých rozhraní pro virtuální CR na WWW
4
Vybrané trendy - personalizace
5
Personalizace národnostní
6
Personalizace národnostní
7
Personalizace národnostní, částečná
8
Personalizace národnostní, částečná
9
Personalizace – vytvoření profilu (a marketingový výzkum)
10
Personalizace – plánování cesty
11
Personalizace – plánování cesty
12
Personalizace – využití GIS
13
Personalizace – využití GIS
14
Personalizace – využití GIS
15
Personalizace – vyhledávání služeb
16
Personalizace – typy produktů
17
Personalizace – typy produktů
18
Personalizace – role
19
Personalizace – video, zákaznický přístup
20
Ochrana klientů
21
Panoramatické pohledy (VR)
22
Panoramatické pohledy (VR)
23
Panoramatické pohledy (VR)
24
Panoramatické pohledy (VR)
25
Panoramatické pohledy (VR)
26
Panoramatické pohledy – letecké společnosti
27
Panoramatické pohledy – lodní společnosti
28
Panoramatické pohledy – lodní společnosti
29
Panoramatické pohledy – Amtrak
30
Panoramatické pohledy – Amtrak
31
Panoramatické pohledy – hotely
32
Panoramatické pohledy – muzeum Louvre
33
Panoramatické pohledy – muzeum Louvre
34
Panoramatické pohledy – muzeum Louvre
35
Panoramatické pohledy – národní muzeum
36
Panoramatické pohledy – národní muzeum
37
Panoramatické pohledy – destinace
38
Panoramatické pohledy – destinace
39
Shrnutí význam Internetu pro CR neustále dynamicky roste Internet ovlivňuje mnoho procesů v CR – marketing, management, způsob realizace a distribuce služeb stal se významným faktorem rozhodovacích procesů klientů – dostupnost informací, způsob jejich prezentace, důvěryhodnost a image subjektu, rychlost a kvalitu komunikace atd.
40
Shrnutí v souvislosti s růstem rychlosti propojení v Internetu a s jeho rostoucí plošnou dostupností brzy nastoupí další zásadní zlom v jeho využívání pro CR: nástup internetové telefonie a videokomunikace dosažení stavu informační bezpečnosti pro E-business (kryptologie, biometrie, tokeny) nástup nových generací uživatelů plně virtuální a interaktivní návštěvy vybraných destinací využívání přístupů mentálních map přímý vstup a zapojení dalších, zatím relativně oddělených médií – digitální rozhlas a televize se specializovanými kanály pro CR
41
Zdroje informací Zipf, A.: User-Adaptive Maps for Location-Based Services (LBS) for Tourism, ENTER 2002
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.