Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVojtěch Bárta
1
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/34.0386 „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace Šablona:III/2 Sada:VY_32_INOVACE_PEK.2.12 Písemnosti při obchodování - nabídka Vytvořeno:10. 01. 2013 Ověřeno: 15. 01. 2013Třída:NS 2
2
Písemnosti při obchodování - nabídka Vzdělávací oblast:Odborné předměty Předmět:Písemná a elektronická komunikace Ročník:2. Autor:Ing. Petra Litošová Časový rozsah:1 vyučovací hodina Pomůcky:notebook, projektor Klíčová slova:nabídka, vyžádaná nabídka, nevyžádaná nabídka, poděkování, popis, stanovení dodacích podmínek, výzva k objednávce Anotace: Materiál je určen k seznámení s pravidly při sestavování nabídky.
3
je adresovaná případnému zájemci o naše zboží nebo služby nabídka musí být úplná a podrobná, aby se příjemce mohl rychle rozhodnout a nepotřeboval už žádné další informace není závazná právně, ale morálně ano obsahuje: popis nabízeného zboží nebo služby množství, cenu dodací, přepravní a platební podmínky
4
Rozlišujeme dva typy nabídek: 1. vyžádanou (odpověď na poptávku): má formu běžného obchodního dopisu obsah: poděkujeme za poptávku podrobně popíšeme, co kupujícímu můžeme dodat vyzveme k objednávce
5
2. nevyžádanou (dodavatel ji zasílá sám od sebe, příkladem jsou reklamní letáky) může mít formu individuálního dopisu, inzerátu, propagačních písemností (snaží se čtenáře zaujmout na první pohled a přimět jej k objednávce zboží) obsah: zdůvodníme, proč příjemci píšeme podrobně popíšeme, co nabízíme (příp. odkážeme na leták, katalog, osobní návštěvu apod.) vyzveme k objednávce
7
někdy kupující požaduje výhodnější podmínky nebo žádá o snížení ceny pokud dojde k dohodě, nabídky se upraví, vypracuje se nový návrh na uzavření kupní smlouvy
8
1. Poděkování za poptávku u nevyžádané nabídky se neuvádí Rádi vyhovujeme Vašemu přání a zasíláme nabídku.... Potěšil nás Váš zájem o naše zboží a nabízíme....
9
2. Popis nabízeného zboží Z našeho sortimentu by Vám patrně nelépe vyhovoval.... K vrcholu naší nabídky patří zejména....
10
3. Stanovení dodacích podmínek cena, dodací lhůta, způsob dopravy a balení V našem katalogu naleznete rovněž ceny a množství, jež jsme schopni dodat. Dopravu Vámi uváděného množství nesme schopni zajistit.
11
4. Výzva k objednávce Věříme, že Vás naše nabídka zaujala a že nám brzy zašlete objednávku. Těšíme se na Vaši brzkou objednávku.
13
1.Co je nabídka? je adresovaná případnému zájemci o naše zboží nebo služby obsahuje popis nabízeného zboží nebo služby; množství, cenu; dodací, přepravní a platební podmínky
14
2.Jaké typy nabídek rozlišujeme? vyžádanou (odpověď na poptávku) a nevyžádanou (dodavatel ji zasílá sám od sebe, příkladem jsou reklamní letáky)
15
Sestavte nabídku podle následujícího zadání: odpovídáte na poptávku z předchozího zadání. Firma Nábytek Louda s.r.o., Hejnická 4059, Frýdlant nabízí škole požadované vybavení učeben. Veškeré jejich technické parametry, jakož i ceny a dodací podmínky jsou uvedeny v přiloženém katalogu.
16
Použité zdroje FLEISCHMANNOVÁ, Emílie a spol. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost – 2. díl. 1. vyd. Praha: nakladatelství FORTUNA, 2005, ISBN 80-7168-924-6. Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.