Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJonáš Kraus
1
Konference LILAC 09 Pár zajímavostí pro účastníky semináře Infogram – cesta správným směrem?
2
18. 6. 2009 23. 3. 2005 Infogram - cesta správným směrem?2 Co je LILAC (kromě fialové)? Librarians Information Literacy Annual Conference 5 ročník na univerzitě v Cardiffu Pořádá ji Profesní organizace knihovníků a informačních pracovníků ve Velké Británii, Skupina pro informační vzdělávání 3 dny nabité workshopy, přednáškami, prezentacemi, postery, „společenskými akcemi“ a čilým knihovnickým ruchem
3
18. 6. 2009 23. 3. 2005 Infogram - cesta správným směrem?3 Kde najdete víc? Oficiální stránky konference včetně programu http://www.lilacconference.com/dw/index.ht ml http://www.lilacconference.com/dw/index.ht ml Zpráva ze služební cesty http://www.akvs.cz/pdf/zprava-2009- cardiff.pdf http://www.akvs.cz/pdf/zprava-2009- cardiff.pdf Knihovníci bloggují http://information- literacy.blogspot.com/search/label/lilac09 http://information- literacy.blogspot.com/search/label/lilac09
4
18. 6. 2009 23. 3. 2005 Infogram - cesta správným směrem?4 Zajímavosti z přednášek Mellisa Highton (Oxford): „We are preparing students for jobs that don‘t exist, to use technology not yet invented, to solve problems we don‘t yet have. In staff development we develop staff for jobs they already have, to use technology we already know, to solve problems we largely already understand.“
5
18. 6. 2009 23. 3. 2005 Infogram - cesta správným směrem?5 University of Huddersfield Andrew Walsh – použití mobilních telefonů pro výuku informačních dovedností Lisa Balman a Zoe Johnson – online průvodce po knihovně a knihovních službách – podcast, demo, slideshowonline průvodce
6
18. 6. 2009 23. 3. 2005 Infogram - cesta správným směrem?6 Doktorandské studium E-learningové kurzy na London School of Economics Jane Secker a Rowena Micrae-Gibson je pořádají třetím rokem Kurzy jsou v prostředí Moodle, šestitýdenní a beznadějně obsazené na rok dopředu Doporučení – méně ppt, přehlednou strukturu výuky, pořádné workbooky, příklady i pro pokročilejší studenty
7
18. 6. 2009 23. 3. 2005 Infogram - cesta správným směrem?7 Výuka versus znalost Jacqui Weetman DaCosta (The College of New Yersey) Základ, který je třeba studenty učit tak, aby ho pochopili a používali je: Citace Operátory Kritické myšlení
8
18. 6. 2009 23. 3. 2005 Infogram - cesta správným směrem?8 Problémy zjištěné testy Studenti nerozeznají název časopisu v citaci Studenti neví, který z operátorů AND, OR, NOT jim zpřesní dotaz Studenti mechanicky opakují jeden typ hledání ve všech situacích
9
18. 6. 2009 23. 3. 2005 Infogram - cesta správným směrem?9 Obecná zjištění Studenti raději zkouší testy metodou pokus omyl dokud neuspějí, než by si prostudovali kurz Co se studenti naučí v rámci jednoho kurzu, nedokáží aplikovat v jiném On-line tutorial je na http://www.tcnj.edu/~liblinks/ http://www.tcnj.edu/~liblinks/
10
18. 6. 2009 23. 3. 2005 Infogram - cesta správným směrem?10 Novinka ještě žhavá iSkillZone http://iskillzone.uwe.ac.uk University of the West of England (Bristol) Spuštěn září 2008 Celý blok věnován hodnocení zdrojů
11
18. 6. 2009 23. 3. 2005 Infogram - cesta správným směrem?11 On line UK průvodce na webu – Intute Vytvořilo ho konsorcium universit www.intute.ac.uk Jeden z mnoha „Internet Detective“ Online Tutorial který stojí za to http://www.vts.intute.ac.uk/detective/
12
18. 6. 2009 23. 3. 2005 Infogram - cesta správným směrem?12 Kurz pro první ročníky v extrémních podmínkách Mathew Borg, Erica Stretton, University Sheffield-Hallam „My students and other Animals“ neboli Co lze naučit „Internet Natives“ bez patřičné techniky, ale s notnou dávkou invence a entuziasmu
13
To je vše přátelé Linky a odkazy zde zmiňované budou na webu
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.