Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAdam Pospíšil
1
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška 2 15. 10. 2014 od 12:15 do 13:45 1.1. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
2
Myšlenky na úvod 1.Krize může nastat kdykoliv a z nejrůznějších důvodů, je třeba s ní stále počítat. 2.Krizi se nelze vyhnout, lze se na ni ale připravit. 3.Komunikuj v míru tak, aby se s příchodem krize nemusela komunikace měnit. 4.Mlčení jako řešení? 2.2. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
3
Jak zvládnout krizi Cílem komunikace v krizi je – Zmírnit negativní dopady na veřejné mínění – Posílit reputaci Předpokladem zvládnutí krize je příprava – Identifikace možných zdrojů krize – Stanovení praktických pravidel toku informací – Příprava vzorů zpráv a sdělení – trénink 3.3. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
4
Zásady komunikace v krizi Princip první informace Nepotlačovat informace V krizi mluví nejvyšší hlava Dbát na racionální obsah – Máme zájem na řešení – Cítíme odpovědnost – Nejsme bezradní – Komunikujeme otevřeně, nejasnosti přiznáváme 4.4. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
5
Smrtonosná past II. Jak se rodí komunikační malér Your picture here Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
7
Zásady obsahu sdělení Přednost mají – Nesporná fakta o tom, co se stalo – Popis toho, co děláme k nápravě, zvládnutí – Praktické informace pro veřejnost Největším úskalím jsou – Spekulace o příčinách, důsledcích, motivech – Vlastní názory na vzniklou situaci – Odmítání odpovědí – Hledání viníka 7.7. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
8
Krizový štáb 1.složení: – vedoucí, copywriter, styk s médii (TM), interní komunkace, podpůrný tým 2.Prvotní úkoly: – Vytvořit štáb, určit povinnosti členů, jejich pozice, telefonní seznam, písemné podklady a vzory, vyčlenění míst a techniky 3. Činnost v době míru – Identifikace možných zdrojů krize, aktualizace seznamů osob, seznam kontaktů, identifikace spojenců, tréninky, cvičení 4. zásada: všechny informace přes KŠ 8.8. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
9
Dlouhodobý krizový plán Výčet možných problémů, které mohou nastat Strategie pro případ nejhoršího vývoje Formulace pro nejpravděpodobnější případy Přehled cílových skupin recipientů, nepřátel, spojenců, charakteristiky postojů Seznam členů krizového štábu s přehledem pravomocí a odpovědností Pracovní postupy krizového štábu Vzrové texty 9.9. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
10
Praktické rady - shrnutí Prvních 24 hodin rozhoduje o úspěchu, zároveň se na začátku dělá nejvíc chyb Pohotová reakce je důležitá, ale neúplné informace vražedné Dvě úvodní fáze krizové komunikace: – První kontakt s médii (kdo a jak bude postupovat) – První vlastní vystoupení, sdělení podstaty problému 10. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
11
Krizové interview Kvalitní příprava – znát vše včetně kontroverzních témat a být schopen dát rozumné odpovědi Tlumočník jako brzda a nárazník Pozor na osobní názory, spekulace a komentáře, nereagovat na fámy ani na “co by, kdyby” Jasně stručně a srozumitelně, nezabíhat do podrobností, pozor na odborný žargon Sebevědomí, ne však arogance, nevyhýbat se novinářům! 11. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz
12
Sealing 12. PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz Následná analýza situace – co ke krizi vedlo, co se povedlo a co ne, vliv krize na MR, PR pozici; Face to face plea campaigns, CSR a CRM aktivity, community relations, business partners relations
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.