Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jak se stát dobrým právníkem?
Mgr. Magdaléna Peterková
2
Proč studujete na PF? Co se chcete naučit? Co jste se už naučili?
Jak by mělo studium vypadat? Co chcete dělat, až studium skončíte? Čeho chcete v životě dosáhnout? Jaká je vaše motivace?
3
Jaké jsou právnické profese?
Soukromý x státní sektor Co obnášejí? Jaké je třeba splnit požadavky? První domácí úkol
4
Co potřebuje dobrý právník?
Co musí znát? Co musí umět? Čím by se měl řídit? Stačí to?
5
Význam dovedností Dej hladovému rybu, nasytíš ho na den. Nauč ho lovit ryby, nasytíš ho na celý život! Klíčové kompetence Profesní dovednosti Hodnoty Znalosti
6
Právnické dovednosti Přenositelné x specifické dovednosti
Mluvená komunikace (přesvědčivost, jasnost, stručnost, aktivní naslouchání) Písemná komunikace (perfektní zvládnutí jazyka, stylistika, právní dokumenty) Vztah s klientem Analytické a logické myšlení (řešení problémů, struktura argumentace, interpretace)
7
Právnické dovednosti Vyhledávání informací (zdroje, metody, interpretace, judikatura) Technologie (internet, software, …) Time-management (lhůty, určování priorit) Organizace (vedení spisu, ukládání materiálů) Týmová práce
8
Celoživotní učení Jak získávat informace? Jak se nejefektivněji učit?
Kde se máme naučit učit? Jak efektivní je výuka na PF? Jak efektivní byla výuka na střední škole? Chybělo tomu něco?
9
Kolbův cyklus Teorie učení podle Davida Kolba
Někdo si raději přečte návod, jiný to vyzkouší, další se podívá na jiného, další to promyslí
10
Pyramida učení Průměrné množství uchovaných informací při různých formách výuky – výzkum National Training Laboratories, Maine, USA
11
Reflektivní učení Reflexe – zpětná vazba Vlastní (vnitřní) x vnější
12
Zkušenostní učení Osobní zkušenost nelze nahradit
Od ostatních se lze naučit jen omezené množství věcí Učení založené na vstupní zkušenosti Na ni navazuje reflexe Až pak přichází teorie
13
Role učitele Jaká má být role učitele? Jaká má být role studenta?
Jak má vypadat přednáška? Jak má vypadat seminář?
14
Kurz právnických dovedností
Jedinečnost Osvojení si právnických a přenositelných dovedností Interaktivní formou Přednášky – semináře – domácí úkoly
15
Program KPD pro ZS Úvod Profesní etika Prezentační dovednosti
Argumentace Vyhledávání právních informací Konference právních profesí
16
Program KPD pro LS Právní analýza Právní psaní
Vedení rozhovoru s klientem Právní poradenství Vyjednávání
17
Systém hodnocení KPD Bodový systém:
Za AKTIVNÍ účast na semináři – 5 b. (celkem 25) Za účast na přednášce – 1 b. (celkem 5) Za každý ze 4 DÚ – až 10 b. (celkem 40) Za účast na konferenci právních profesí – 10 b. Na kolokvium je třeba z 80 získat 60 bodů
18
Domácí úkoly 1. domácí úkol – interview s právníkem
2. domácí úkol – argumentace 3. domácí úkol – prezentace informací z interview 4. domácí úkol – případová studie – vyhledávání právních informací
19
Aktuální informace o KPD
Nástěnka PF UP Webové stránky předmětu pod stránkami Centra pro klinické právní vzdělávání Multimediální studijní opora
20
Centrum pro klinické právní vzdělávání
Zřízeno v rámci projektu „Rozvoj praktických forem výuky na PF UP“ Sdružuje pod sebou praktické předměty Právní kliniky jako nástavba KPD
21
Právní kliniky interaktivní, na praxi zaměřená metoda výuky práva
snaha o vytvoření spojnice mezi teorií a praxí „jak myslet a jednat jako právník“ důraz kladen na nácvik právnických dovedností vzdělávací prvek a prvek sociální spravedlnosti
22
Právní kliniky – co umožňují
Propojení teoretických informací z více předmětů (učení se v souvislostech) Prohloubení teoretických znalostí Praktická aplikace již nabytých vědomostí za současného nácviku dovedností Pocit odpovědnosti, etické problémy Uplatnění různých vzdělávacích metod Práce s reálnými klienty a případy Intenzivní zkušenost
23
Děkuji za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.