Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II
Prezentace výsledků výzkumu Markéta Hájková
2
Aktivita je spolufinancována Evropskou unií prostřednictvím Regionálního operačního programu NUTS II Moravskoslezsko 2007 – 2013.
3
Zpracování marketingových analýz a výzkumů v rámci projektu Moravskoslezský kraj – kraj plný zážitků II Projekt zahrnuje 5 aktivit Měření spokojenosti a loajality návštěvníků MSK Benchmarking MSK s vybranými kraji ČR (Pardubický, Vysočina, Ústecký) Vyhodnocení propagačních aktivit MSK v průběhu realizace akcí Vyhodnocení propagačních aktivit MSK v místech realizace akcí s časovým odstupem Vyhodnocení propagačních aktivit MSK v rámci ČR Parametry realizace Metody sběru dat – osobní / telefonické dotazování Velikost vzorku – celkem kompletních rozhovorů Timing – leden 2012 až červen 2013 Šetření STEM/MARK navazuje na předchozí výzkumy realizované MSK od r. 2009
4
Asociace slov, když se řekne Moravskoslezský kraj
ZÁKLAD: Návštěvníci MSK, n=1006
5
Hlavní důvody návštěvy MSK
Odpočinek, rekreace % Poznání, návštěva turisticky zajímavých cílů % Turistika, sport % Návštěva příbuzných, kamarádů %
6
Návštěva kraje Většina turistů navštívila MSK během roku 1 - 2x.
Ač jsou v MSK Jeseníky i Beskydy, není kraj v zimě lyžaři ze vzdálenějších lokalit tak vyhledáván, jak by mohl. Nejvyšší návštěvnost má v létě (cca ¾ z návštěvníků). ZÁKLAD: Návštěvníci MSK, n=1006
7
Délka pobytu Přání vs realita: 2/3 návštěvníků v MSK naposledy strávily maximálně 4 dny, 1/2 návštěvníků však deklarovala jako optimální délku pobytu celý týden. ZÁKLAD: Návštěvníci MSK, n=1006
8
Lokality navštívené během pobytu
Města Příroda Beskydy obecně Jeseníky obecně Praděd Pustevny Lysá hora Radhošť / Radegast Ostrava Opava Karviná Rožnov p. Radhoštěm Frýdek-Místek Lázně Karlova Studánka Tatra Kopřivnice Zámek Velké Losiny Turistika Cyklistika Hory a lyžování Koupání Kultura Sport
9
Důvody doporučení dovolené Doporučované aktivity Doporučované lokality
Spokojenost návštěvníků s trávením času v MSK: 95 % (48 % velmi) spokojeno pouze 2 % nespokojena Důvody doporučení dovolené Doporučované aktivity Doporučované lokality ZÁKLAD: Návštěvníci MSK, doporučující návštěvu, n=463
10
Image MSK: nabízí požitky
Nejvíce je MSK považován za kraj s: krásnou a zajímavou přírodou přátelskými lidmi dobrým jídlem a pitím dobrou nabídkou příležitostí pro zimní sporty Naopak respondenti nesouhlasí s tím, že by MSK byl: nejlepší v ČR pro trávení dovolené a volného času lokalita s čistým životním prostředím
11
Image MSK: Hodnocení trávení volného času během návštěvy MSK
Nejdůležitější -> příležitost ke zlepšení důležitost spokojenost 1 2 spokojenost důležitost Důležité, velká spokojenost –> udržovat stávající stav Atraktivní 1 2
12
Image MSK mezi jeho návštěvníky
Znovu by navštívilo MSK 62% Spokojeno s trávením volného času bylo 49% Navštívit MSK by doporučilo 41% O výjimečnosti MSK je přesvědčeno 6% ZÁKLAD: Návštěvníci krajů, část CLI: (n=501).
13
Vhodnost MSK k různým aktivitám a trávení volného času
Nejvhodnější pro Návštěvu přírodních krás a zajímavostí Poznávací turistiku Relaxaci, odpočívání Pěší turistiku Méně vhodný pro Lyžování, zimní sporty (?!) Gurmánství, kulinářské zážitky Koupání, vodní sporty Organizování konferencí, kongresů …
14
Bariéry návštěvy MSK Důvody neochoty navštívit MSK znovu
Navštíví jinou, neznámou lokalitu 5% Už zde byli, jednou to stačí % ZÁKLAD: Návštěvníci kraje, část CLI (n=501)
15
Nedostatky pobytu v MSK
Převažuje hodnocení „bez problému“, pokud však existují výhrady, jedná se o: kvalitu ovzduší dopravu (stav silnic, dopravní značení, dostupnost) úroveň služeb (kvalita restaurací, značení turistických tras, informace)
16
Využívané marketingové aktivity MSK
dle počtu respondentů, kteří kampaň zaznamenali Reklama na internetu - Seznam.cz % Reklama na Rádiu Impuls 20 % Reklamní spoty v multiplexech 15 % Reklamní plakáty v Pendolinu Suplementy v tisku Roadshow na náměstích Moravskoslezský geocaching CLICK Mobilní průvodce Show v obchodních centrech Stánky na veletrzích
17
Účinek marketingových aktivit MSK
Největší význam mají kampaně v blízkých lokalitách (Ostrava, Pardubice) naopak na Pražáky nejsou účinné. Kampaně, které respondenti nejvíce zaregistrovali, a jsou tudíž nejúčinnější: Seznam.cz – cca % Rádio Impuls – cca 20 % Kampaně v zahraničí Polsko, Slovensko: Nejvíce vyložených odmítačů dovolené v MSK bylo v Katowicích V Žilině naopak kampaň způsobila pozitivní posun ve vnímání MSK nejvíce (u 44 % oproti max. 30 % v českých a moravských městech) Na vnímání MSK mají u cca 20 % respondentů kampaně pozitivní vliv
18
Srovnání MSK s jinými kraji a v čase
Celková spokojenost s trávením volného času na svém dosavadním maximu, oproti loňskému roku nárůst o 10%: % % % % Kraje ČR považované za atraktivní a další …
19
Příjezdový cestovní ruch ČR
Zadavatel: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Doba realizace: Primární cíl: Zajištění datových podkladů pro sestavování a zpřesňování tabulek TSA ČR a zjištění údajů o počtu a struktuře zahraničních návštěvníků v ČR a velikosti a struktuře jejich výdajů Metoda: Kvantitativní výzkum – F2F – kvótní sběr Velikost vzorku: dotazníků ročně, celkem téměř 150 tis. Místo dotazování: Celkem 63 míst – 70 % silnice (v okolí HP), % vnitrozemí (letiště, nádraží) Navazuje na projekty realizované pro MMR a CzechTourism od dubna 2005.
20
Regionalizace dat z šetření PCR
Podrobná analýza dat z šetření PCR na úrovni krajů Zatím za období Zpracovány 2 typy výstupů: 1) Souhrnná srovnávací analýza: obsahuje základní informace o zahraničních návštěvnících všech krajů 2) Detailní krajské analýzy (14): obsahují detailní informace o zahraničních návštěvnících jednotlivých krajů včetně srovnání (v čase / s ČR / s typově podobnými kraji) Pro zájemce doporučujeme přečíst nejprve souhrnnou analýzu.
21
Výstupy regionalizace
Výstupy z šetření Příjezdový cestovní ruch vč. regionalizace dat najdete na stránkách MMR: Cestovní ruch Statistiky a analýzy Statistiky cestovního ruchu 2012 Příjezdový cestovní ruch
22
Příjezdový cestovní ruch v MSK 2009-2011
6 300 respondentů, kteří navštívili MSK 3,8 mil. zahraničních návštěvníků (8. místo) Celkové výdaje ve výši 8,3 mld. Kč (9. místo) Průměrná útrata na osobu a den cca 1 000 Kč 4/5 jednodenní návštěvníci – Poláci a Slováci na nákupy či výlet 1/5 turisté – Slováci a Poláci na návštěvu k příbuzným či pracovně, nejvíce turistů spí u příbuzných 9 z 10 navštívilo pouze MSK, turisté hlavně Ostravu a Beskydy
23
Děkuji Vám za pozornost
Markéta Hájková Senior analytik
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.