Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLuděk Pospíšil
1
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/34.0496 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_3_13 Název vzdělávacího materiálu Diskusní fóra Jméno autoraIng. Bulka Josef Tematická oblastPočítačové sítě a internet Vzdělávací oborVšechny obory školy PředmětInformační a komunikační technologie Ročník1. a 2. Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení, řešení problému, komunikativní, pracovní, personální a sociální. Průřezové téma Informační a komunikační technologie, Člověk a svět práce, Člověk a životní prostředí, Občan v demokratické společnosti.
2
Tento výukový materiál je plně v souladu s Autorským zákonem ( jsou zde dodržována všechna autorská práva). Pokud není uvedeno jinak, autorem textů a obrázků je Ing. Josef Bulka. Časový harmonogram1 vyučovací hodina Použitá literatura a zdroje Internet – Wikipedia Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec, Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN978-80-89132-71-3 Pomůcky a prostředky Dataprojektor, výpočetní technika, názorné pomůcky a díly hardware z oblasti výpočetní techniky. Anotace Problematika počítačové gramotnosti, pojmy informační a komunikační technologie (ICT). Způsob využití výukového materiálu ve výuce Výklad a cvičení. Opakování a domácí příprava žáků na vyučování. Datum (období) vytvoření vzdělávacího materiálu Září 2012
4
Jednou z forem neinteraktivní komunikace jsou diskuse. Slouží ke komunikaci mezi uživateli, kteří hledají odpovědi na otázky technického charakteru nebo jiné a hledají pomoc při řešení různých problémů. Diskuse se používají rovněž mezi uživateli, kteří mají potřebu vyjádřit se k určitému tématu. Můžeme je rozdělit do následujících skupin podle použitého prostředí:
5
1. Diskusní fórum Jedná se o internetovou diskusi, která představuje místo na Internetu - většinou www stránka redakčního systému, ke které přistupují uživatelé, které zajímá určité téma a mají zájem o něm diskutovat s ostatními. Fóra mohou být monotematická (o fotbalu, hudbě atd.) nebo se mohou vztahovat k odborným informacím či článkům, které byly publikovány. Přístup do fóra může být anonymní nebo je vyžadována registrace a přihlašování do diskuse.
6
Možnosti redakčních systémů a diskusních fór Redakční systémyDiskusní fóra
7
2.Síťové noviny (Net News) Celosvětově provozovaná diskusní fóra, která se skládají z diskusních skupin (newsgroups). Jména diskusních skupin jsou tvořena hierarchicky podle tematické oblasti. Základní sadu celosvětových diskusních skupin tvoří devět kategorií. Osm z nich je provozováno podle domluvených postupů administrace a pojmenování podkategorií. Těchto osm kategorií je souhrnně pojmenováno „Big Eight“. Příspěvky jsou odesílány prostřednictvím klientů (news klient) často integrovaných do e-mailového klienta a způsob posílání je velmi podobný posílání e-mailové zprávy.
8
V dnešní době je čtečka „newsů“ součástí většiny e-mailových klientů, jako jsou Mozilla Thunderbird, Opera Mail, Microsoft Outlook. Kromě toho existují také čtečky využívající webové rozhraní. Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Usenet
9
Příspěvky jsou na každém news serveru uložené po určitou dobu, potom se mažou, aby uvolnily místo pro nové příspěvky. Uživatelé se tedy musí čas od času připojit na svůj news server a stáhnout seznam nových příspěvků - tuto činnost mohou nastavit automaticky. Příklady diskusních skupin: alt.jobs@googlegroups.com free.usenet@googlegroups.com
10
3.E-mailová diskusní skupina (mailing list) Využívá pro svůj provoz e-mailovou komunikaci. Prostřednictvím zaslání e-mailu se může uživatel přihlásit nebo odhlásit z diskusní skupiny. Přihlášením do diskusní skupiny se uživatel stává odběratelem všech e-mailových zpráv, které si její členové vyměňují. V případě, že na ni přijde zpráva od některého z oprávněných odesílatelů, přepošle kopie této zprávy všem přihlášeným uživatelům mailing listu.
11
Servery pro poštovní konference mají speciální e-mailovou adresu, na kterou účastníci mohou posílat příkazy na server, které plní následující funkce: přihlášení, odhlašování, dočasné zastavení odesílání zpráv nebo mění dostupné preference. Softwarový systém má dvě základní použití: jako newsletter pro jednosměrné rozesílání zpráv a jako e-mailová konference pro vzájemnou komunikaci mezi skupinou přihlášených uživatelů. E-mailová konference pak může být uzavřená nebo otevřená a moderovaná (cenzurovaná) nebo nemoderovaná.
12
Příklad prostředí pro vytváření soukromých mailinglistů, pro malé skupiny: Zdroj: https://fiesta.cc/
14
Zadání: 1.Založte na adrese https://fiesta.cc/ svoji diskusní skupinu s názvem ICT-ISSTE.https://fiesta.cc/ 2.Přihlaste se do ní a nastavte si automatický příjem zpráv. 3.Prakticky vyzkoušejte jak funguje odesílání zpráv všem účastníkům diskuse tím, že každý napíšete krátký diskusní příspěvek.
16
1.Word Press je: a)redakční systém b)nadstavba e-mailového klienta c)vyhledávač WWW 2.PHP BB je: a)nadstavba e-mailového klienta b)redakční systém c)diskusní fórum
17
3.Síťové noviny (News) jsou: a)celosvětové diskusní fórum b)zpravodajství např. CNN po síti c)výběr zpráv ze zpravodajských serverů 4.E-mailová diskusní skupina (mailing list) je: a)celosvětové diskusní fórum b)e-mailové zpravodajství po síti c)využívá pro svůj provoz e-mailovou komunikaci
18
1.http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektronický_mailing_ listhttp://cs.wikipedia.org/wiki/Elektronický_mailing_ list 2.http://cs.wikipedia.org/wiki/Usenethttp://cs.wikipedia.org/wiki/Usenet 3.Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec, Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN978-80-89132-71-3 4.Horst Jansen – Heinrich Rotter a kolektiv, Informační a komunikační technika, Europa – Sobotáles, Praha 2004. 5.Jiří Plášil, PC pro školy, nakladatelství KOPP, České Budějovice, 2003. ISBN 80-7232-206-0 Odkazy a použitá literatura:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.