Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
TRH A CÍLENÝ MARKETING
2
Trh Je oblast reality, ve které dochází k výměně činností mezi jednotlivými subjekty prostřednictvím směny zboží
3
Subjekty trhu Domácnosti- kupující i prodávající Podniky Stát
4
Dělení trhů Podle množství druhů Dílčí Agregátní Z hlediska územního
Trh místní Trh národní Trh mezinárodní
5
Podle předmětu koupě a prodeje
Trh výrobků a služeb Trh práce, půdy Trh peněz
6
Dva přístupy podniků na trh
1.Tržně nediferencovaný marketing a) hromadný marketing Jeden výrobek Trh Jeden mix b) Výrobkově diferencovaný marketing Trh Výrobek A Výrobek B Výrobek C Jeden mix
7
2. Cílený marketing Jeden nebo více výrobků Segment A Segment B
a)Koncentrovaný marketing Jeden nebo více výrobků Segment A Segment B Segment C Jeden mix b)Diferencovaný marketing Mix A Segment A Segment B Segment C Výrobek A Výrobek B Výrobek C Mix B Mix C
8
Etapy cíleného marketingu
Segmentace trhu Tržní zacílení Tržní umístění
9
Segmentace trhu Rozdělení rozsáhlého, různorodé trhu na určitý počet menších homogenních celků, jimž bude možno nabídnout program marketingu „šitý na míru“
10
Výhody segmentace Nástroj rozlišení potřeb spotřebitelů- (přizpůsobení výrobku zákazníkům) Pomocník při vývoji nových výrobků Účelnější vynaložení finančních prostředků firmy Lepší uspokojení potřeb zákazníků Efektivnější komunikace a distribuce Získání konkurenční výhody Snížení nebezpečí konkurenčních válek
11
Požadavky na segmentaci
Velikost Měřitelnost Rozdílnost a homogennost Dostupnost
12
Fáze segmentace trhu Fáze průzkumu Fáze analytická Profilování
13
Kritéria segmentace Geografické Demografické Sociálně ekonomické
Psychologické Specifická- motiv koupě, kupní chování
16
Tržní zacílení Na 1 segment Na více segmentů
Vyhodnocení: * počet zákazníků, kupní síla * konkurence v segmentu * trendy ve vývoji segmentu * vlastní situace,finanční zdroje
17
Tržní umístění Místo, kam si zákazník výrobek zařadí Positioning
Kde se nachází náš výrobek ve vztahu ke konkurenci Kde chceme, aby se nacházel Co proto musíme udělat Jaké máme zdroje Kdy dosáhneme novou pozici
19
Zastoupení typů mezi českými nakupujícími
Typ nakupujících Zastoupení Celková nákupní orientace Ovlivnitelný 15% Moderní (47%) Náročný 16% Mobilní pragmatik Opatrný konzervativec 12% Tradiční /53%) Šetřivý 13% Loajální hospodyňka Nenáročný flegmatik
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.