Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBenjamin Dušek
1
Firemní komunikace ( několik postřehů z praxe) PhDr. Pavel Beňo Práce a vztahy / Civilcourage TV Tel. 222711362; 602349848 E-mail: info@workrelations.eu
2
Manažer a komunikace Úkolem manažera je „přimět spolupracovníky k trvale dobrým výkonům“! Tento aktivační proces je obtížný a vyžaduje zvláštní komunikační dovednosti.K těm patří zejména: 1. Účinná prezentace vlastních myšlenek; 2. Situačně přizpůsobené vedení rozhovorů; 3. Vedení porad a workshopů; 4. Konstruktivní vedení vnitřního dialogu.
3
„Klasický“ vs. „moderní“ pohled na firemní komunikaci Vývojový trend od klasické orientace Informace, názory, postoje, vztahy … k novému pohledu na firemní komunikaci informace,názory, postoje, vztahy
4
Informace, názory, postoje, vztahy… … jsou sdělovány … jsou sdíleny Otázky: Jaký je v tom rozdíl? Co je efektivnější? Jak to „zařídit“ (toho docílit), aby byly?
5
Rozhodovací procesy ve firmě …nejčastější chyby při rozhodování vznikají tím, že se důležité informace nedostanou do rozhodovacího procesu! OTÁZKA: Co se s tím dá dělat?
6
Aktivita a spoluúčast… ► nové formy komunikace jsou nutné! (workshop, open space, outdoor, bussines theatre, event, hyde park tv…) – takové, které umožní (workshop, open space, outdoor, bussines theatre, event, hyde park tv…) – takové, které umožní ► větší míru participace spolupracovníků … ► „osloví“ více lidí (efektivita velkých skupin!) Otázka: Proč to u nás zatím takto nefunguje?
7
Co to znamená „workshop“? Do ČJ často překládáno jako „tvořivá dílna“ Předpokladem úspěchu je však důvěra v potenciál zaměstnanců ! důvěra v potenciál zaměstnanců ! Workshop – programově se počítá s vyjádřením každého účastníka !!! Ve větších skupinách toho ovšem nelze dosáhnoutza pomoci klasické diskuse. Proto se využívá některých nových technik – kupř. MODERACE (moderační metoda, facilitace, atp. )
8
Workshop je … ► pracovní setkání, ve kterém se lidé – v poměrně specifické atmosféře – věnují práci na zvoleném tématu; ► kromě výše uvedených (práce ve skupině na nějakém úkolu mimo rámec rutinní činnosti) se většina workshopů vyznačuje také dalšími znaky: 1. Účastníky jsou specialisté nebo se jich zvolené téma dotýká; 2. Vedení přebírá moderátor jako expert na komunikaci a skupinovou dynamiku; 3. Čas, který je k dispozici není příliš striktně omezen; 4. Vše se děje v „příjemné a tvořivé“ atmosféře (občerstvení) 5. Dosažené výsledky přesahují (účinkují) i mimo rámec workshopu a lze se k nim programově vracet.
9
Open Space Technology Harrison Owen, 1983 – „otevřít větší prostor“ v komunikaci se zaměstnanci“. 4 pravidla 1. Každý/á, kdo přichází, je tou pravou osobou! 2. Když to začne, začne to! 3. Co se právě děje je tím, co se mělo stát! 4. Když to skončí, skončí to a co je pryč je pryč!
10
Moderační Metoda … Je to způsob, jak učinit rozhovor ve skupině „smysluplným a plodným“. Obsahuje 5 tzv. moderačních technik: 1. technika brainstormingu 2. technika moderačních karet 3. technika dotazování jedním bodem 4. technika dotazování více body 5. technika diskuse v malých skupinách.
11
Civilcourage … Spolupracovníci s tzv. civilcourage (obč. odvaha) by neměli být považováni za obtížné ! OTÁZKA: Víte kdo (nebo co) jsou whistlebloweři?
12
Použité zdroje: BEŇO Pavel: Moderační metoda a lidský potenciál, časopis Ekonom, č. 50, 1994 - KLEBERT Karin, et al.: ModerationsMethode, Windmuehle Hamburg, 1983 - LIPP Ulrich, WILL Hermann : Das grosse Workshop Buch, 3. Aufl., Beltz Verlag, 1999.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.