Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilTeodor Macháček
1
OKD, a.s. TĚŽEBNÍ SPOLEČNOST versus VEŘEJNOST Petra Mašínová ředitelka PR a komunikace OKD, a.s.
2
Historie společnosti Ostravské uhlí se využívá od pravěku Organizovaná těžba trvá cca 200 let OKD se začaly formovat od konce 2. sv. války V roce 1946 došlo ke znárodnění všech dolů a vznikla společnost Ostravsko-karvinské kamenouhelné doly Po několika dalších změnách vznikla v roce 1965 státní společnost s názvem Ostravsko-karvinské doly Státní etapa vývoje OKD byla ukončena v roce 1991 a vznikla akciová společnost OKD,a.s.
3
Historie těžby 2. Světová válka 1. Světová válka Max. produkce (1980): 24.7M t Pokles hornické činnosti
4
Současnost OKD je 2. největším soukromým zaměstnavatelem v ČR a jeden z největších hospodářských subjektů v republice OKD je jediným producentem černého uhlí v ČR OKD provozuje v ČR 5 dolů (Darkov, Lazy, ČSM, ČSA, Paskov) s roční těžbou kolem 13 mil. T Zásoby černého uhlí > 300 mil. T OKD je ziskovou společností s tržbami 34,8 mld. Kč, ziskem po zdanění 3,57 mld. Kč a investicemi ve výši 2,1 mld. Kč (údaje za rok 2006) OKD je součástí nizozemské průmyslové skupiny New World Resourses B.V.
5
Jsou doly atraktivní téma pro komunikaci?
6
Mediální atraktivita roste? Atraktivitu lze přirovnat k závodům Formule 1 – nehody atraktivitu zvyšují Atraktivita roste se znalostí těžby a hornictví obecně Atraktivitu zvyšují diskuse o prolomení limitů Atraktivitu paradoxně zvyšují ekologičtí aktivisté Atraktivitu zvyšují zahraniční investice…… Atraktivita roste s každým „lidským příběhem“ (horníci, obyvatelé postižení hornickou činností, ne/bezpečí v dolech atd.)
7
Může být těžba uhlí prezentována pozitivně?
8
Pozitivně vnímáme: Rekultivace, obnovu/zlepšení životního prostředí, reinvestice do regionu, zvyšování/stabilizace zaměstnanosti, uhlí jako nenahraditelný zdroj energie, hornickou profesi – se všemi změnami z období bývalého režimu, potřebu pro chemický průmysl, zájem investorů, zahraniční investice do české ekonomiky, těžkou práci v dolech, společenskou zodpovědnost firem…
9
Stačí reagovat? Popisovat? „Hasit?“
10
Jak vypadá těžební PR? Chybí vysvětlování, osvěta Hornická činnost není součástí všeobecného vzdělávání Společnosti povětšinou komunikují pouze v krizových situacích Schází pro-aktivní přístup v komunikaci Tiskový mluvčí nejsou z oboru – často chybí nadšení – lze konstatovat i obecně Vzhledem k historii nejsou společnosti komunikačně zdatné a zvyklé otevřeně komunikovat s médii, resp. veřejností Obava z médií je zakořeněna zejména u zaměstnanců samotných
11
Vnímání společnosti Po roce 1989 se postavení těžebních společností i horníků samotných i vzhledem k nekompetentní komunikací zhoršilo Hornická profese ztratila na prestiži Negativní vnímání těžařů ve vztahu k životnímu prostředí širokou veřejností Negativní přístup médií – proč? Alibistický postoj politické reprezentace Neatraktivní „špinavá“ profese bez budoucnosti Okamžitá těžba a spotřeba na úkor budoucích generací
12
OKD se snaží: Otevřít se veřejnosti - společnost chce komunikovat Zlepšit vnímaní společnosti, hornické činnosti Vrátit prestiž hornické profesi Zvýšit povědomí o společnosti Být společensky zodpovědnou firmou Zlepšit interní komunikaci a tím i vysvětlovat své záměry svým zaměstnancům jako nositelům externí komunikace Pravidelně pracovat s médii a tím předejít vytváření veřejného názoru ještě před oznámením záměru (Frenštát, Karviná…)
13
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.