Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

OKD, a.s. TĚŽEBNÍ SPOLEČNOST versus VEŘEJNOST Petra Mašínová ředitelka PR a komunikace OKD, a.s.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "OKD, a.s. TĚŽEBNÍ SPOLEČNOST versus VEŘEJNOST Petra Mašínová ředitelka PR a komunikace OKD, a.s."— Transkript prezentace:

1 OKD, a.s. TĚŽEBNÍ SPOLEČNOST versus VEŘEJNOST Petra Mašínová ředitelka PR a komunikace OKD, a.s.

2 Historie společnosti  Ostravské uhlí se využívá od pravěku  Organizovaná těžba trvá cca 200 let  OKD se začaly formovat od konce 2. sv. války  V roce 1946 došlo ke znárodnění všech dolů a vznikla společnost Ostravsko-karvinské kamenouhelné doly  Po několika dalších změnách vznikla v roce 1965 státní společnost s názvem Ostravsko-karvinské doly  Státní etapa vývoje OKD byla ukončena v roce 1991 a vznikla akciová společnost OKD,a.s.

3 Historie těžby 2. Světová válka 1. Světová válka Max. produkce (1980): 24.7M t Pokles hornické činnosti

4 Současnost  OKD je 2. největším soukromým zaměstnavatelem v ČR a jeden z největších hospodářských subjektů v republice  OKD je jediným producentem černého uhlí v ČR  OKD provozuje v ČR 5 dolů (Darkov, Lazy, ČSM, ČSA, Paskov) s roční těžbou kolem 13 mil. T  Zásoby černého uhlí > 300 mil. T  OKD je ziskovou společností s tržbami 34,8 mld. Kč, ziskem po zdanění 3,57 mld. Kč a investicemi ve výši 2,1 mld. Kč (údaje za rok 2006)  OKD je součástí nizozemské průmyslové skupiny New World Resourses B.V.

5 Jsou doly atraktivní téma pro komunikaci?

6 Mediální atraktivita roste?  Atraktivitu lze přirovnat k závodům Formule 1 – nehody atraktivitu zvyšují  Atraktivita roste se znalostí těžby a hornictví obecně  Atraktivitu zvyšují diskuse o prolomení limitů  Atraktivitu paradoxně zvyšují ekologičtí aktivisté  Atraktivitu zvyšují zahraniční investice……  Atraktivita roste s každým „lidským příběhem“ (horníci, obyvatelé postižení hornickou činností, ne/bezpečí v dolech atd.)

7 Může být těžba uhlí prezentována pozitivně?

8 Pozitivně vnímáme:  Rekultivace,  obnovu/zlepšení životního prostředí, reinvestice do regionu,  zvyšování/stabilizace zaměstnanosti,  uhlí jako nenahraditelný zdroj energie,  hornickou profesi – se všemi změnami z období bývalého režimu,  potřebu pro chemický průmysl,  zájem investorů, zahraniční investice do české ekonomiky,  těžkou práci v dolech,  společenskou zodpovědnost firem…

9 Stačí reagovat? Popisovat? „Hasit?“

10 Jak vypadá těžební PR?  Chybí vysvětlování, osvěta  Hornická činnost není součástí všeobecného vzdělávání  Společnosti povětšinou komunikují pouze v krizových situacích  Schází pro-aktivní přístup v komunikaci  Tiskový mluvčí nejsou z oboru – často chybí nadšení – lze konstatovat i obecně  Vzhledem k historii nejsou společnosti komunikačně zdatné a zvyklé otevřeně komunikovat s médii, resp. veřejností  Obava z médií je zakořeněna zejména u zaměstnanců samotných

11 Vnímání společnosti  Po roce 1989 se postavení těžebních společností i horníků samotných i vzhledem k nekompetentní komunikací zhoršilo  Hornická profese ztratila na prestiži  Negativní vnímání těžařů ve vztahu k životnímu prostředí širokou veřejností  Negativní přístup médií – proč?  Alibistický postoj politické reprezentace  Neatraktivní „špinavá“ profese bez budoucnosti  Okamžitá těžba a spotřeba na úkor budoucích generací

12 OKD se snaží:  Otevřít se veřejnosti - společnost chce komunikovat  Zlepšit vnímaní společnosti, hornické činnosti  Vrátit prestiž hornické profesi  Zvýšit povědomí o společnosti  Být společensky zodpovědnou firmou  Zlepšit interní komunikaci a tím i vysvětlovat své záměry svým zaměstnancům jako nositelům externí komunikace  Pravidelně pracovat s médii a tím předejít vytváření veřejného názoru ještě před oznámením záměru (Frenštát, Karviná…)

13 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "OKD, a.s. TĚŽEBNÍ SPOLEČNOST versus VEŘEJNOST Petra Mašínová ředitelka PR a komunikace OKD, a.s."

Podobné prezentace


Reklamy Google